Opschonen G3

Okay... ik heb data gebackupped. Mailboxen geimporteerd, foto's ook, muziek weggegooid. Verder een hoop programma's eraf... Je raadt het al: de grote schoonmaak.

Ik kan nu wel verder gaan zitten ruimen maar wil eigenlijk vanaf het begin beginnen.

Heb een partitie met OSX erop… maar die mag eraf. Hoe doe ik dat eigenlijk?

Ook heb ik een partities met OS9 die wil ik opnieuw installeren, denk ik, maar misschien wil ik beide partities samenvoegen en dan alleen OSX erop. Hoe ik moet samenvoegen volgt later wel weer.

Booten van je Mac OSX CD en kies de optie [b:58cd8b3612]Wis en installeer[/b:58cd8b3612] Deze wist de volledige partitie en installeert een schone Mac OSX

Nou eigenlijk word ik dan al gelijk geistalleerd en dat is niet de bedoeling. Want die machine word verkocht en volgens mij mag ik niet de osx er zo maar bij geven. Want die blijf ik zelf gebruiken op mijn G4.

Het 'Mag' inderdaad niet..... ;)

Als je de schijf blanco wil meegeven kan je opstarten van een Mac OSX cd en via de menubalk bovenaan (ken het exacte menu niet, sorry) het schijfhulpprogramma opstarten.
Via dit programma moet het wel mogelijk zijn om de schijf te wissen.

[quote:b0330faceb="masuran"]Het 'Mag' inderdaad niet..... ;) [/quote:b0330faceb]

Echte programma’s zoals photoshop ofzo, zou ik niet meegeven, maar ik vraag me af of men met os-systemen wat makkelijker is.
Gek genoeg weet ik niet eens of os op naam of reg# staat. Het is er gewoon…

Het originele OS dat bij de aankoop van je G3 zat kan je er toch gewoon oppleuren?

[quote:692d4d02c6="pietjepuk6546"]Het originele OS dat bij de aankoop van je G3 zat kan je er toch gewoon oppleuren?[/quote:692d4d02c6]

ja wel, dat was os9-nog-wat.

Volgens mij kan ik het beste opstarten met classic (opstartschijf dus even wijzigen) en dan kan ik die inhoud van de schijf/partitie met osx erop gewoon weggooien.

juist ja...

hoe doe ik een clean install als mijn imac g3 geen dvd-tjes lust.
Kan ik dat via mijn g4 doen?

ik heb van mijn dvd disc images gemaakt en zet ze nu over naar 1 van de lege partities?