Opschonen van OSX..Hoe ?

Weet iemand een programma om OSX wat "op te schonen " ? Zoals b.v. om niet gebruikte taalbestanden te deleten enz.

En ook om het systeem wat sneller te maken als dat kan.

Overbodige talen verwijderen: [url=http://software.bombich.com/local.html]Delocalizer[/url] [url=http://perso.club-internet.fr/phupe/english/YOIndex.html]Youpi Optimizer[/url]

Optimalizeren:
System Optimizer X

macjanitor af en toe draaien doet ook wonderen!

Die [url=http://personalpages.tds.net/~brian_hill/macjanitor.html]schoonmaker[/url] was ik vergeten. En zeggen dat ie bij mij dagelijks langskomt. ;)

Ik heb Delocalizer gebruikt en zo 390 MB ruimte gewonnen, ook namens mij bedankt voor de tip :D

Bedankt beste mensen voor deze goede tips !!

Die system optimizer x werkt ook perfect.Mijn internetverbindning is nu nog sneller.

Dit zijn de goeie tips! :lol:

Wow. Dik 400 Mb gewonnen... Dat zijn nog eens de leuke dagen :D

Wat mij betreft, mogen al die talen blijven staan.

Heb gisteren van een japanse site documentatie gevonden van een iets oudere 'objecten’scanner en in sherlock laten vertalen. Niet al te schitterend maar toch duidelijker dan wat er in het japans stond :lol: .

Ik veronderstel dat ik dat japanees gewoonweg niet zou kunnen downloaden heb als ik die japanese taalondersteuning had weggegooid??

groeten
davedive

Hoe zit het eigenlijk met al die printerbeschrijvingen in de biep... ook een dikke 400 MB... aan exotische printers waarvan ik zeker weet dat ik ze nooit zou kopen... en dan nog.. snel ff een drivertje opgezocht toch????

/Bibliotheek/Printers

Ik heb alles wat geen HP - omdat ik enkel en HP printer heb - en PPD (PostScript Printer Description) is weggekieperd. Opgeruimd maakt dat een mens zich weer wat meer opgeruimd voelt. :slight_smile:

Bedankt voor de tips. Mijn iBook kreeg het toch wat benauwd met minder 1 GB vrij op een schijf van 10GB. Nu door taalversies en printers die ik niet heb weg te mikken ruim 1GB ruimte erbij gekregen! Heel fijn. Zou nog mooier zijn als bij installatie van OSX het mogelijk zou zijn talen en sommige randapparatuur niet te installeren. Beetje Micro$-achtig maar scheelt wel aanzienlijk...

Albert.

een nette defragmenter opnemen in OSX... 8)

Welke verbinding moet ik in OSX optimizer invullen als ik chello heb via een huisnetwerk...?

Gewoon je ethernet toch? Als je via ethernet verbind en dat gebeurt altijd met chello.

Het installlatieprogramma zou eigenlijk net als in OS 9 moeten wezen. Hier kon je kiezen wat je geinstalleerd wil hebben. "Wil je geen Plakboek, dan niet". In OS 10.2 is het iets beter geworden, maar een optie om de extra programma's (Adobe, iMovie, iPhoto en iTunes) te installeren is bagger. Ik wil ze allemaal op iMovie na. Tja, misschien dat het met 10.3 of 11 beter wordt. En hoewel ik de extra printerdrivers en buitenlandse talen niet aanvink voor het installatieproces, krijg ik er toch een hoop om mijn HD:( Hier dus moet er nog wat verbeterd worden.

Je hebt gelijk, hoor, maar je kunt natuurlijk altijd iMovie weer verwijderen.

Daar heb je gelijk in, maar toch een beetje dom, toch? En doe er gelijk maar een goeie defragprogramma bij OS X Apple!