Opslaan in andere mappen...HELP

Hoi, Weet iemand hoe ik het voor elkaar kan krijgen, om op de mappen die ik op mijn Macintosh HD heb staan iets op op te slaan (met bijv. photoshop, fireworks,word enz.) want kan nu alleen op de HD zelf maar k kan geen map kiezen....en dat = onwijs irie :x

Ik neem aan dat je het hebt over het opslaan van bestanden in Panther en dat je dat menu ervoor niet begrijpt.

Als je in je venster zit om op te slaan, dan zit er naast het veld waar je de bestandsnaam opgeeft een blauw knopje met een zwart driehoekje erin. Als je op dat knopje klikt vouwt dat venster zich uit en krijg je een soort van browsertje waarmee je door je HD kan bladeren en zo de map op kunt zoeken waar je je bestand wilt opslaan.

[quote:489730a07d="Visualfreak01"]Ik neem aan dat je het hebt over het opslaan van bestanden in Panther en dat je dat menu ervoor niet begrijpt.

Als je in je venster zit om op te slaan, dan zit er naast het veld waar je de bestandsnaam opgeeft een blauw knopje met een zwart driehoekje erin. Als je op dat knopje klikt vouwt dat venster zich uit en krijg je een soort van browsertje waarmee je door je HD kan bladeren en zo de map op kunt zoeken waar je je bestand wilt opslaan.[/quote:489730a07d]
Dit begrijp ik maar als dit venster zich opent (in photoshop) zie ik er een pijltje naast iDisk staan met de mappen erin maar er staat geen pijltje naast mijn HD, Buraublad,Home, afbeeldingen,enz. terwijl daar ook mappen in staan of hoort dat zo in mac os x want ben net van classic naar os x overgegaan. :? :slight_smile:

Ik ben helaas niet bekend met Photoshop onder Panther, dus misschien dat het daar anders zit. Wel weet ik dat anderen ook moeite gehad hebben met de overstap van classic naar OSX, en dan met name moeite met het browsen bij het opslaan van bestanden. Je moet ook niet dat bladermenuutje locatie gebruiken, maar je moet het venster echt uitvouwen. Dan klik je in de eerste kolom de locatie aan waar je wilt zoeken, en vervolgens in de volgende kolommen ga je verder zoeken. Als je per ongeluk in een verkeerd mapje zit hoef je niet per se de opdracht te geven om weer een niveau hoger te gaan, maar kijk je even een kolom terug.