opslag mogelijkheid rapidweaver

Zit even te twijfelen tussen iLife '06 (met iWeb) of rapidweaver. Heb daarom een vraag betreffende de opslagmogelijkheden van rapidweaver.

In welke formaten kan in de webpagina’s opslaan en is het mogelijk om deze op m’n harddisk op te slaan of is het alleen mogelijk om de pagina direct te uploaden. (heb namelijk @home en dus is direct uploaden niet mogelijk)

Het schijnt dat het met iWeb wel mogelijk is om het gewoon op mijn harddisk op te slaan.

Daarnaast wilde ik nog even weten of het moeilijk is om de pagina’s aan elkaar te koppelen aangezien dit bij mij in de demo niet echt goed afging.

Uhmzz ja je kan ze gewoon exporteren naar je HD werkt goed. Verder ben ik nog een beetje een leek dus antwoorden op de rest van je vragen laat ik maar even aan andere over.

Ik krijg de indruk dat iWeb meer maakbaar is dan Rapid Weaver, waar je in de standaard templates qua drop & drag heel wat meer beperkt bent dan bij iWeb het geval lijkt te zijn.

Daarnaast bevat iLife prachtige naadloze samenwerking met de andere zaken uit het pakket. Het maken en distribueren van een podcast wordt zo echt kinderspel, evenals het bewerken en toevoegen van filmmateriaal.

iWeb kan wel eens een heel belangrijke uitbreiding zijn. Ben benieuwd naar de eerste reviews.

Ik betwijfel of je in iWeb meer mogelijkheden hebt om de templates te wijzigen. Ben benieuwd. Maar je kan vanuit RapidWeaver direct je website publishen op je @home acount via FTP hoor.

Je bent met Rapid Weaver behoorlijk flexibel.

Ja je hebt standaard thema’s maar het is niet zo moeilijk om daar zelf aanpassingen in te maken. Je kunt het zowel als volledige website op je harddisk opslaan, uiteraard als Rapid Weaver project opslaan, of natuurlijk gewoon via FTP (of je .mac account) direct publiceren. Ik weet niet hoe flexibel iWeb is. Ik moet zeggen dat Rapid Weaver al behoorlijk goed gebruik maakt van de iLife mogelijkheden.

[quote:af61b46b2d] Maar je kan vanuit RapidWeaver direct je website publishen op je @home acount via FTP hoor.[/quote:af61b46b2d]

hoe is dit mogelijk dan. Ik dacht dat @home dit afgeschaft heeft en sindsdien alleen mogelijk is om bestanden te uploaden als je inlogt op hun website.

Als je "Export site" kiest in Rapidweaver, kan je de locatie kiezen waar je je site(s) wilt neerzetten. Ik doe dit altijd op een externe disk, na controle (lokaal) van de site kan je deze met een ftp-programma op je www-site zetten.

[quote:465b028099] Het uploaden naar de webspace via FTP kan alleen vanaf een @Home verbinding.

Voor het uploaden van bestanden heb je een ftp-programma nodig. Deze zijn meestal gratis verkrijgbaar op internet.
Om verbinding te maken met je webspace via een FTP-programma heb je de volgende gegevens nodig:

*
  Het adres van de FTP-server: homedrive.home.nl
*
  Poortnummer: 21
*
  Je @Home gebruikersnaam: eerste deel van je @Home e-mail adres.
*
  Het wachtwoord van je @Home account.

[/quote:465b028099]

Staat zo op hun website.

bedankt voor de info. :P

[quote:2a4a29d915="Blik"][quote:2a4a29d915] Maar je kan vanuit RapidWeaver direct je website publishen op je @home acount via FTP hoor.[/quote:2a4a29d915]

hoe is dit mogelijk dan. Ik dacht dat @home dit afgeschaft heeft en sindsdien alleen mogelijk is om bestanden te uploaden als je inlogt op hun website.[/quote:2a4a29d915]

Nee hoor je kunt direct vanuit RapidWeaver op je webspace. Als je publish kiest en de juiste ftp gegevens kiest mag het geen probleem zijn. Wel zorgen dat je op http://homedrive.home.nl met als login gegevens jouw.naam zonder de apestaart publiceert. :slight_smile:

Je kunt vanuit RapidWeaver je site direct naar @Home uploaden (doe ik ook), maar je kunt daarvoor natuurlijk ook een ander ftp-programma gebruiken, zoals Transmit.

De webpagina’s kun je gewoon opslaan op je harde schijf, elk ogenblik eventueel veranderen of aanvullen en de wijzigingen weer uploaden.

Het aan elkaar koppelen van pagina’s en links aanbrengen is werkelijk een fluitje van een cent. Het hele programma is overigens zeer intuitief. Zoals een Apple-programma ook behoort te zijn …
Je hoeft er geen css- of html-taal voor te kennen en je tovert de fraaiste website’s in elkaar, zeker wanneer je zelf eventueel nog in een thema wat gaat veranderen (en dat is heel simpel. Je mag me er in een PB meer over vragen).
Er zijn veel themes en binnen elk the kun je meestal ook nog het een en ander naar eigen smaak instellen. Als je er eenmaal mee bezig bent ga je trouwens wel een beetje andere RW-sites herkennen.

Een heerlijk programma dus voor een zeer schappelijke prijs.

Hoe maak ik vervolgens dan op at home een site aan. Het oploaden via transmit gaat prima maar hoe laat ik dan de upgeloade pagina's zien als website?

[quote:f4e49dc4ba="athens"]Hoe maak ik vervolgens dan op at home een site aan. Het oploaden via transmit gaat prima maar hoe laat ik dan de upgeloade pagina's zien als website?[/quote:f4e49dc4ba]

Ik weet niet zeker of ik je vraag begrijp, maar je moet zorgen dat er bv. een thuispagina zoals home.html of index.html in “jouw” @home thuisdirectory staat. Dat moet dan dus wel een valide html pagina zijn ( :wink: ) De webspace zelf moet je op de homepage van @home claimen of beter gezegd “aanzetten”. Dit kan je hier vinden.

Dus zoiets als :
members.home.nl/athens/index.html

…en die website moet je dus oploaden naar http://homedrive.home.nl met jouw login gegevens (bv athens als login en ****** als password.

Snappie?