opsomming in quarkxpress

Hele domme vraag, maar is er ook een optie in QuarkXPress, die na selecteren van een tekst gedeelte, voor elke regel een opsommingsteken kan plaatsen, zoals bij Word?

Neen, dat bestaat niet. En terecht, want dit zijn van die zaken die je als vormgever zelf in de hand wil hebben.

ja tuurlijk :P Maar als ik snel iets wil opmaken zou dat wel handig zijn. Het bespaar me een hoop tijd, wanneer ik met 1 klik die tekens te voorschijn kan toveren. Net zoals dat ik de typogrammen met 1 klik kan veranderen.

eentje doen incl. tabs e.d. en dan copy paste, das het snelste denk ik :)

Ach er zijn heel wat manieren om het voor elkaar te krijgen. Als je vanuit Word knipt en plakt krijg je ook je bullets mee. En ook een scriptje (automator) maken die zoiets voor je maakt moet geen hexentoer zijn.

Hoe dan ook, als functie zit het er niet in.

okeej geen wonder dat ik na al die jaren die functie nooit heb kunnen gebruiken :p

tekst selecteren > appeltje F (Zoek en vervang toch?) > zoek return ( appeltje return intoetsten geloof ik) > vervangen door return_bullet_tab > alles vervangen klikken > klaar! behalve de eerste, die moet je ff handmatig doen.

of idd copy pasten

[quote:f74b50cc3b="Huh?"]tekst selecteren > appeltje F (Zoek en vervang toch?) > zoek return ( appeltje return intoetsten geloof ik) > vervangen door return_bullet_tab > alles vervangen klikken > klaar! behalve de eerste, die moet je ff handmatig doen.[/quote:f74b50cc3b] Bij het zoeken en vervangen is: t =tab p =return

[quote:5a31a67590]Bij het zoeken en vervangen is: t =tab p =return[/quote:5a31a67590]

Kijk. Dat bedoel ik.