Opsplitsen van lange audio-track in de computer ?

Ik heb regelmatig een lange audio-track (op cd) die ik op de golf nauwkeurig zou willen opsplitsen in losse tracks. Werkt het (zoals ik had bedacht) als je de file importeert en knipt en dan die losse files op een cd zet ? Krijg je dan niet die 0.2 sec pauze tussen de tracks ? Zo ja, hoe krijg je die weg ?

met sound studio (even versiontracker zoeken) kun je gemakkelijk nummers knippen....

Als je die daarna importeerd in itunes kun je vanuit itunes branden. Je kunt onder voorkeuren instellen hoe lang de pauzes tussen de tracks is. Dus dat kan ook geen pauze zijn.

Ja, precies. Zoiets. Sound studio heb ik al, ook Pro Tools, maar dat is wat overdone misschien voor alleen een schaar.

Als je ook Jam hebt is ProTools is juist heel handig in dit soort gevallen; knip het file in de gewenste stukken, exporteer de regiondefenitions naar het originele file, importeer de regiondefenitions in Jam en branden maar. Zo hoef je de geknipte files niet meer te bouncen.

Ja, maar wat ik importeer heb ik al op een multitrack recorder gebounced. Ik gebruik de mac dus alleen maar voor 2 track-stereo.

[quote:08ea2dfe9a="Aqua1"]Ja, maar wat ik importeer heb ik al op een multitrack recorder gebounced. Ik gebruik de mac dus alleen maar voor 2 track-stereo.[/quote:08ea2dfe9a]

Het gaat mij ook om dat stereobestand; als je de gebouncde stereotrack in een editor importeerd en in tracks knipt, dan moet je in 9 vd 10 editors de onstane regions omzetten in files om ze te kunnen branden.
Bij de combi PT/jam kun je die stap overslaan.

Aha. Wel, ik dacht Sound Studio ervoor te gebruiken. Ongeveer zoals het eerder hier staat beschreven. Dus na knippen iTunes inzetten. Is dat dan een heel onhandige manier ? Ik begrijp ook niet helemaal wat je bedoelt. Ik wilde de file (de ene lange) importeren, knippen en saven als... weer knippen en saven als.... etc. Dan de losse files (en dat zijn toch geen regions dan ?) in iTunes branden. Maak mij wijzer, hoe kan het handiger ?

Zoals ik al eerder aangaf; dit werkt alleen als je naast ProTools ook Jam hebt.

Er is een belangrijk verschil tussen regions en files: een region is een omschrijving van een deel uit een soundfile, het is geen soundfile op zich.
Stel: 1 soundfile bestaat uit 2 nummers die je als losse tracks wilt branden; je deelt het soundfile dan dmv een knip op in twee regions (track 1 en track 2). Deze regions zijn niet te exporteren en te branden zonder daar 2 nieuwe soundfile van te maken.

> Ik wilde de file (de ene lange) importeren, knippen en saven als… weer knippen en saven als… etc. Dan de losse files (en dat zijn toch geen regions dan ?) in iTunes branden.<

Het saven van regions als soundfiles is , zeker als je veel materiaal hebt een tijdrovende klus, die je bij de combinatie ProTools/ Jam kunt overslaan. Jam kan namelijk ProTools-regions als tracks onderscheiden.

Het werkt dus als volgt:
je hoeft alleen maar te knippen in het originele soundfile om aparte tracks (dit zijn dus nog regions) te maken. Met de ProToolsfunktie “export regiondefenitions” schrijf je in een keer alle regioninfo (=je trackverdeling) terug in het originele soundfile. Open Jam, importeer de regiondefenitions en branden maar. Het exporteren en importeren van de regionsdefenitions duurt slecht een fractie van een seconde, terwijl op jouw manier je iedere region (die een track voorstelt) eerst moet omzetten naar een nieuw soundfile.

Okee, ik begrijp wat je bedoelt. Maar helaas heb ik Jam niet. Ik ga zo zelf even zoeken, maar als ik het niet vind: wie maakt dat en bestaat er een demo van ?

Voor OS X heb je roxio's Toast en Jam beide nodig. Jam maakt namelijk een image vd te branden disk, en schakelt Toast in voor het eigenlijke branden.

www.roxio.com