Opstart en afsluitprobleem Bondi Blue

Na het oplossen van mijn internetproblemen heb ik een vreemd probleempje met het afsluiten en opstarten van mijn imac. Wanneer ik de Imac uitzet, doet hij dat op een normale manier. Wil ik hem weer aanzetten, geeft hij wel wat geluiden, hoor je het beeld springen maar er gebeurt niks. Wat heel irritant is, omdat dan het enige wat ik kan doen is de stekker eruit trekken, erg slecht natuurlijk. Nu doe ik constant na het uitzetten de contactdoos uit, maar het blijft een probleem natuurlijk. Is er hier ene oplossing voor of is dit echt zo hardmatig dat er niks aan te doen is?

Start je mac dan helemaal niet op? Normaal hoor je de 'boing'. Als dat niet het geval is kan het zijn dat er een hardware-probleem is. Misschien is het batterijtje op je moederbord bijna leeg. Dat batterijtje zorgt ervoor dat je Mac alle juiste instellingen onthoudt zoals datum en tijd. Als ie leeg is willen de meeste Macs niet meer opstarten. Het zou echter ook kunnen zijn dat je voeding de geest aan het geven is. Zoals jij het vertelt lijkt het er erg op. Meer kan ik niet echt bedenken. Hoop dat ik je een beetje op weg heb geholpen. Er zullen vast andere forum-leden zijn die een mogelijke oplossing voor jouw probleem weten! In ieder geval succes :(

Dit klinkt inderdaad naar de problemen die ik ooit had met een performa. Die kon ook alleen maar aangezet worden na gerommel met de stekker. Totdat de voeding totaal de geest gaf.

klint me bekend in de oren, ik heb ook een iMac (Rev A.) gehad waarbij bij een herstart het beeld weg bleef, de computer starte wel op. Ook als ik hem uit de sluimerstand haalde bleef het beeld weg. Het enigste wat hielp was de stekker uit de wandcontactdoos halen. Hij is toen gemaakt, ze hebben (als ik me niet vergis) het moederbord vervangen. hij was toen 11 maanden oud. Ik weet echter niets van geluiden meer.

Het lijkt erg op wat Missundaztood verteld, zoals het ook niet meer aangaan na de sluimerstand. Dat staat nu gewoon uit, dus dat is geen probleem. Het kan daarbij ook wel liggen aan het batterijtje, omdat ook de tijden en data nooit goed staan na het opstarten. Zou 'ie dan een nieuw moederbord nodig hebben of alleen een batterijtje? Hoeveel zou me dat ongeveer gaan kosten denken jullie?

ik heb ook nog een bondi die +- hetzelfde probleem had. Uitzetten deed ie normaal op soms een hapering na omdat ies de webserver extensie niet zelf wegkreeg (die mloest ik dan uitzetten met appeltje alt esc) maar bij een herstart, bleegf het scherm zwart en wer de power knop niet groen maar bleef oranje. Ik kon em dan nog wel uitzetten door op de power knop te duwen en als ik dan luisterde hoorde ik nog een licht gepiep als die weg was en ik startte em op deed ie het normaal. Ik heb er nu een grotere harde schijf en meer ram ingeduwd en nu draait ie jaguar zonder enige problemen

heb geen idee wat een moederbord kost, in mijn geval was het garantie

Ik kan mij niet voorstellen dat een lege batterij zulk een desastreus effect heeft, er zal wel iets meer aan de hand zijn... Bij mijn PowerMac 6500 is ook het tweede batterijtje al leeg (ooit zelf vervangen, dat ding kostte me toen wel 16 EURO). Hij start normaal op, maakt even een extra geluid naast de 'boing' om aan te geven dat de datum/tijd niet juist is...

Ok, een PowerMac is geen iMac maar toch wilde ik ff kwijt dat het volgens mij niet aan je lege batterij ligt. Echter: het vervangen ervan moet een fluitje van een cent zijn. Moederbord eruit, batterij losmaken (stekkertje en klitteband?) en ermee naar een electronicazaak gaan, die hebben wel een vervanger. Het is het proberen waard.