Opstart probleem

Als mijn computer opstart blijft ie geregeld hangen en hoor je 'm opstarten en geregeld een slippend geluid (gaat ong. zo: "KRR IEWW").

Uiteindelijk komt ie bij het grijze valk met klokje en daarna bij het inlogvenster, hier gaat geregeld een tijdje over heen inclusief de genoemde bijgeluiden).

Het komt ook geregeld voor (zoals afgelopen do.) dat ik niet verder kom dan het grijze vlak. Ook komt het voor dat ik in het systeem ben, verder allles kan openen, maar uiteindelijk loopt ie weer vast met de desbetreffende bijgeluiden.

Bij 'schijfhulpprogramma’s en dan je permissie bevoegdheden herstellen blijft ie ook iedere keer haperen met de desbetreffende bijgeluiden.

Na advies heb ik de ‘SafeMode’ geprobeert, maar dit lukt ook niet krijg geen scherm met allerlei ingewikkelde termen te zien!

En heb ik te horen gekregen dat het een ‘kapotte voeding’ zou kunnen zijn.

Misschien moet je even van cd opstarten, en met disk utility je schijf even laten scannen.

Wat je ook kan doen is je herstel cd/dvd erbij pakken en dan de Apple hardware-test uitvoeren. Als dit nog niet op de cd is bijgeleverd, kun je ook met Techtool hardware testen...