Opstart problemen.....

Hee mensen

Ik ben hier bezig een na de upgrade gecrashte (10.3.3 naar 10.3.4) partitie te repareren. Ik wilde het al met Diskwarrior proberen maar helaas is de interne cd drive kapot. Dus c ingedrukt houden tijdens het opstarten wil niet. Ook heb ik geprobeerd 10.3 opnieuw te installeren maar ook daarbij wil de iMac niet opstarten vanaf de externe cd drive.
Iemand een idee hoe ik de iMac wel zou laten kunnen opstarten vanaf de externe cd(lacie cd-rw pocket drive)?
Ik heb ook al effe gezocht maar helaas geen andere posts hier op het forum.

Ziet Opstartschijf in Systeemvoorkeuren die CD?

Als je een externe cd/dvd speler hebt op firewire , kan je daar een opstart schijf in doen . En dan de Mac opstarten met de ALT toets ingedrukt .

Dan verschijnen er uit eindelijk de verschillende opstart schijven , dan selecteer je de externe speler en laat je hem daarvan opstarten.

8)

Beide optie's al geprobeerd...... Het is een usb drive en geen firewire (helaas) Dus ik denk dat dat het daadwerkelijke probleem is. Maar nu is de vraag dus..hoe boot ik vanaf een usb cd drive

kan niet :(

Ik ben er inmiddels achter dat het inderdaad niet kan. Wat volgens mij dan de enige oplossing zou zijn is vanaf een .dmg opstarten of vanaf een netwerk.

Of Firewire HD met systeem erop , heb zelf een reserve systeem op mijn ipod , kan daarmee opstarten.

[quote:70e5b3e482="Wintendo"]Of Firewire HD met systeem erop , heb zelf een reserve systeem op mijn ipod , kan daarmee opstarten.[/quote:70e5b3e482]Het imacje heeft geen FiWi ! jammer he!