Opstart problemen

Van de week Panther geinstalleerd op een I-mac G3 400 Mhz met 320 mb geheugen, en een 7 Gb HD. De firnware was al up to date dus dat zat goed. Nu is het probleem dat elke keer ik hem opstart hij met de mededeling komt: You must restart your computer (in 3 talen). Na een keer of 4 herstarten gaat ie eindelijk door.

Weet iemand hoe dit kan??

Heb ik ook gehad, even privileges herstellen, maar misscien is het beter om eerst de comboupdate 10.3.9 er overheen te doen en daarna het herstellen. Ik heb er daarna geen laste meer van gehad.

Lijkt me stug dat het met rechten te maken heeft. Dit is namelijk een Kernel Panic en heeft altijd te maken met 1) defecte hardware of 2) drivers.

Als je geen malle drivers hebt (gewoon opstarten zonder extra USB en FireWire apparaten er aan) en het gebeurt nog steeds, dan is er 95% kans dat je geheugen defect is, of niet goed in de machine zit.

De overige 5% is een moederbord probleem of andere schade.

Probeer dus eens zonder extra geheugen te draaien. Als het dan wel goed werkt is je geheugen defect of zat het er niet goed in. Als het dan nog niet werkt, heb je een ander hardware probleem.

Oh ja…, Kernel Panic… !!!!! :wink:

Ik zal het extra geheugen er eens uithalen. De rest van de machine is standaard dus ook geen gekke drivers en zo. Maar bedankt voor deze nuttige tips. :)

O ja zou het ook nog een kapotte batterij kunnen zijn???

Denk het niet, een Mac blijft gewoon werken met een lege of kapotte batterij. Allen onthoudt hij een aantal dingen dan niet meer zoals hoe laat het is.