Opstartbestanden

In OS 9 had je een mapje opstartbestanden waarin je vanalles kon gooien. Zoiets heb ik nog niet in OSX gezien. Heb voor mezelf enig welkomsberichtje (.wav) gemaakt, maarja... :? Wie kan me helpen?

in osx kan dat met inlogonderdelen onder systeemvoorkeuren

Juist, dat had ik net ontdekt... Maar nu wil Quicktime niet vanzelf opstarten. Enig idee hoe dat in zijn werk gaat?

tnxzz

Wat gebeurt er dan precies? Of juist niet?

computer start op Quicktime bestandje komt op bureaublad, speelt niet vanzelf af Ook al heb ik dat aangegeven in de voorkeuren van quicktime

Dan denk ik aan een klein applescriptje dat: - quicktime start; - het filmpje laadt; - het filmpje start. Het betreffende scriptje automatisch laten starten bij inloggen. Alleen jammer voor je dat ik (nog) geen scripts kan schrijven, maar deze lijkt mij heel eenvoudig te maken, als het allemaal scriptable is.

Wie maakt er één? :?

Klinkt in iedergeval wel te gek !

Nu nog een schrijvende scriptgoeroe…

Ook ik blijf doorzoeken.
Ben ondertussen nog wat complicaties tegengekomen.
Mag van de root geen alertsounds toevoegen?!?!

tegenwoordig ben ik nogal weg van DragThing. Daar zit nu ook de functie bij om geluiden toe te kennen aan handelingen (kent iemand de Control Panel 'Soundmaster' nog uit de tijden van OS 7?). Dus mijn Macje maakt geluiden bij het opstarten, verwisselen van programma, bij het mounten van disks etc etc. Errug leuk. Afgezien daarvan is DragThing ook erg goed in waar het voor gemaakt is: het launchen van programma's, files, urls etc. Zelfs voor een controll-freak als ik ben, is er genoeg te tweaken...