opstarten door aanuitknop ingedrukt te houden, na vastlopen

Mijn G5 loopt vast nadat ik hem heb opgestart, (de processor gaat op volle toeren draaien..) en ik krijg een vierkant scherm te zien (in een soort sluimertoestand) waarin staat dat ik de mac met de aan-uit toets moet uitzetten en opnieuw moet opstarten...ik heb al het schijfhulpprogramma gedraaid maar hielp niet veel (wel wat hersteld.). Ik heb ook bij de logbestanden gekeken maar werd daar niet veel wijzer van, bijvoorbeeld nu bij console.log: Mac OS X Versie 10.4.2 (build 8C46) 2005-08-29 15:25:12 +0200 2005-08-29 15:25:15.232 SystemUIServer[89] lang is:nl Aug 29 15:38:00 nicole configd[39]: AppleTalk shutdown failed, status = 71 (retrying) Aug 29 15:38:00 nicole /usr/sbin/AppleFileServer: AFPServer::AbnormalATListenerShutDown - clear listener RealPlayer Plugin: Support for NOLABELS=TRUE has been deprecated.

Wat kan ik doen? help…:oops:

Groetjes, pernicop

heb je nog een tweede mac? kan je die m.b.v een firewire kabel je g5 laten opstarten... kijken of die dan nog die fout geeft... Heb je de laatste keer iets raars geinstalleerd of is het sinds die security update?

dit ziet er heel erg uit wat ik zelf ook had met mijn imac g5 kwam terug van vakantie en starte hem op maar kwam niet verder dan het apple scherm met spinnende streepjes waarna een tijdje de ventilator heel veel herrie ging maken en ik scherm kreeg met allerlei talen die zeiden dat ik hem opnieuw moest opstarten. terug naar MACsupport in uitgeest(waar ik hem heb gekocht had) en die zeiden hardeschijf kapot vervangen na weekje had ik hem weer en alles doet het weer maar wel met nieuwe hardeschijf.

ik wil hiermee niet zegge dat het ook aan jouw hhardeschijf ligt maar het lijkt er wel op, kan je er niet mee terug naar de winkel gaan of naar apple opsturen?

I-joris; bij de 2e keer opstarten lukt het vaak wel en doet alles het prima, het is dus niet zo dat ik helemaal geen gebruik meer kan maken van mijn G5..(laten we inderdaad hopen dat het niet mijn harde schijf is...)

het is inderdaad na de laatse security update....maar ik heb ook wel het een en ander gedownload (om te dvd's te kopieren :-) maar er ook weer uitgegooid, aangezien dit heel gemakkelijk gaat met hulpschijfprogramma....

Is er iets mis met de laatste update?

Probeer de laatste comboupdate te installeren. Doet ie alle kleinere updates nog eens over. Vaak zijn dan problemen zoals de jouwe over....

succes

hoe kom ik aan de laatste comboupdate? (ik ben maar een leek...)

ik denk dat het al is opgelost, ik had de laatste "sluimerstandupdate" wel gedownload, maar nog niet geinstalleerd. Tijdens installatie gaf de updater ook aan dat de ventilatoren als een gek tekeer gaan (klonk inmiddels al bekend :-). Ik hoop dat ik nu geen melding meer krijg!! Toch bedankt voor jullie hulp!

Groetjes, Pernicop

heb je toevallig onlangs extra RAM in je mac gezet of heb je randapperatuur zoals een firewire HD ? dit zijn de bekendste veroorzakers van de zgn. Kernel Panics

Nee, ik heb geen niets nieuws aangesloten. Het probleem is trouwens niet opgelost. Het heeft echt te maken met het opstarten, heb ik het idee.....Dashboard heb ik eraf gehaald, had wel wat nieuwe widgets erop gezet en het duurde elke keer lang voordat een widget ook werkelijk te gebruiken was. De sluimerstand heb ik ook helemaal uitgeschakeld, het viel me op dat mijn imac er vrij lang over doet om weer terug te keren naar de gewone stand vanuit een sluimerstand. Kan het iets te maken hebben met de laatste update?

Heb het niet iets met real player te maken. Als ik dit ((RealPlayer Plugin: Support for NOLABELS=TRUE has been deprecated.)) vertaal dan krijg ik dit ((RealPlayer Plugin: De steun voor NOLABELS=TRUE is afgekeurd.))

Dat kan nooit goed wezen.

Wij hebben een dergelijk probleem gehad na de diverse updates van Tiger en security. Hierna installeerden wij zgn "hasp" software (die nog niet helemaal op Tiger was ingesteld????), waarop beide computers Powerbook G4 alu en de G5 1,8 op tilt gingen. De G5 ging na 1 maal herinstalleren van Tiger en de combo etc. updates weer gewoon aan het werk.

Op de PB diverse malen een herinstallatie gedaan en na de derde keer heb ik alle updates stuk voor stuk gedaan. Nu werkt alles gelukkig weer normaal. Maar wat een klus zeg om alle Pref’s weer terug te krijgen… :o

Moraal; mogelijk dat je een herinstallatie doet met alle updates stuk voor stuk. Wie weet!
Veel succes! 8) :roll: