Opstarten en HD activiteit

Hello vrienden,

Probleem hier.
Wanneer ik mijn G5 Intel opstart, blijft na het opstarten mijn interne HD erg actief. Je hoort het gewoon. Alhoewel geen programma’s open blijft dat maar bezig. En zolang dit aan de gang is starten de programma’s een stuk langzamer op.
Ik heb het er deze mogen eens nagekeken, dat is zo’n 25 min bezig geweest !
En dit iedere opstartbeurt opnieuw.

Ik ben niet onderlegd genoeg om te achterhalen wat die activiteit veroorzaakt?

Eigenlijk ook al een beetje alles geprobeerd om het te verhelpen, MacJanitor, permissies herstellen enz, enz. Maar dat verhelpt niets !

Kan iemand mij op de goede weg helpen?

Alvast bedankt.

Johny

Ik heb dit ook, maar zeker niet zo erg. Ik vermoed dat het normaal is als je systeem wat ouder wordt. Allez, niet je Mac zelf maar het besturingssysteem. Dus als er veel programma's op komen en je er echt mee werkt. Bij mij duurt dit maar een minuut of twee maar ik zou ook wel graag de echte oorzaak weten. P.S. Een G5 Intel bestaat niet echt, 't is ofwel een G5 ofwel een Intel. Maareuu :sealed:

Heb dit ook al een tijdje voor. Van de ene dag op de andere is m'n opstarttijd veel langer. Bij mij is er ook HD activiteit die toegang tot programmas vertraagt. Het enige verschil is dat dit hier geen 25 min. duurt, kwestie van enkele minuten ( max.) Heb het probleem of de oorzaak nog niet kunnen achterhalen.

Zet Activiteitenweergave als enige progje/bestand in de inlogitems, dan kun je kijken wat ie aan het doen is tijdens opstarten.