Opstarten geluidsfragmenten vanuit externe schijf in I-Tunes

Kan iemand mij helpen??

Ik heb 2700 nummers gedownloaded via Limewire & Binsearch. Deze nummers worden automatisch opgeslagen op mijn externe schijf in een aparte map. Vanuit deze map start ik het nummer op in I-Tunes.
Echter wanneer ik enkele dagen later wederom I-Tunes opstart en een nummer aanklik verschijn het volgende:
“Het nummer kan niet worden gebruikt , omdat het originele bestand niet gevonden is”

Ik kan natuurlijk niet elke keer 2700 nummers opnieuw gaan importeren in I-Tunes.

Wie kan mij helpen?? :o

Thijs

Staat je gehele iTunes map op de externe schijf? Dus ook je "iTunes Library" bestand? Zo niet, dan zou ik daar eens mee beginnen. Anders raakt iTunes de draad kwijt als de schijf een keer niet aan je computer hangt.

Vergeet ook niet de bekende vinkjes aan te zetten.

[img:5e5c470f75]http://img76.imageshack.us/img76/1792/afbeelding1nw2.jpg[/img:5e5c470f75]

Zo zou ik het juist niet doen Pieterr, de TS kan de nummers beter gewoon op die externe HD laten staan en kiezen voor de optie 'Voeg toe aan bibliotheek'....maar dan moet dat vinkje 'Kopieer bestanden naar ITunes bij toevoegen aan de bibliotheek' juist uit !!

Ik heb de hokjes voor de nummer aangevinkt staan, heb inmiddels I-Tunes naar de externe harde schif gekopierd. Wanneer ik een nummer aanklik krijg ik weer de zelfde melding

Nu heb je alles 2x erop staan , ik dacht dat je juist vanaf de externe HD wilde afspelen? Je moet ITunes zelf gewoon in de Programmamap laten staan, als je ITunes opent vind je onder Archief de optie 'Voeg toe aan Bibliotheek', daarmee weet ITunes waar je muziek staat.

[quote:49de468bca="thijs1963"]Ik heb de hokjes voor de nummer aangevinkt staan, heb inmiddels I-Tunes naar de externe harde schif gekopierd.[/quote:49de468bca]

Gebruik je Windows of OS X? Sluit iTunes af. Houd de Alt/Option (OS X) of Shift (Windows) toets ingedrukt, en start iTunes op. Kies nu de lokatie waar je het “iTunes Library” bestand (of *.itl op Windows) hebt neergezet (op je externe schijf). Die staat als het goed is in een map “iTunes”. Als je dan nog steeds de foutmelding krijgt, kun je beter de tracks opnieuw importeren in iTunes.

Ik adviseer wel om de vinkjes aan te laten staan, en nadat je tracks geimporteerd hebt in iTunes vanuit een downloadmap de tracks in de (tijdelijke) downloadmap weg te gooien. Op die manier houd je alles bij elkaar, de “iTunes Library” en de tracks zelf in de map “iTunes Music”. Mocht je later de bibliotheek weer op een andere schijf willen zetten, dan kan dat simpelweg door één map (“iTunes”) te verplaatsen (en met Alt/Option op te starten).

EDIT: Het kan zijn dat de map “iTunes Music” tegenwoordig “iTunes Media” heet.