opstarten ineens lang

Ik zette vanavond mijn computer aan en normaal start die heel snel op. Maar nu duurt het ongeveer een minuut voordat hij het opstartvenster laat zien van mac osx 10.3. Ik heb wel een beetje zitten rommelen aan de systeemfonts kan dit het probleem zijn. En is dit weer op te lossen door de installatie cd mac osx weer bij te laten werken. Schijfhulp heb ik er al over heen gegooid maar die vondt geen probleem.

Mijn ibook start sinds de update 10.3.4 ook 20 seconden langzamer op. Geen id wat het is

Als je eens opstart met appeltje-V ingedrukt zie je 'm opstarten in verbose-mode. Als de procedure ergens blijft hangen in bijvoorbeeld het zoeken naar een HD of een netwerk, dan zie je die regel meerdere malen langs komen tot dat het systeem besluit dat het kennelijk niet te vinden is en doorgaat met opstarten. Kan heel verhelderend zijn. Staat wel je opstartdisk aangegeven?

De update werkte bij mij niet dus die zit er niet op. Maar je ziet eerst het appeltje met daaronder het cirkeltje dat je ziet draaien. Daarna wordt mijn scherm grijs en moet je een minuut wachten voordat hij het inlogvenster laat zien. Normaal werkte het veel sneller

Wat deed de updater niet?? Probeer anders bij Apple de standalone-installer te downloaden. Is bij grote updates altijd aan te bevelen vind ik. http://www.apple.com/support/downloads/macosxcombinedupdate.html

Nee als ik de updater wilde installeren dan kreeg ik een uitroepteken door mijn hd schijf waarop ik hem wilde installeren met de melding dat de schijf niet voldeed aan de eisen. Een beetje vreemd want panther werkt perfect. Maar goed ik hoef de updater toch niet zo nodig erop te zetten want mijn computer werkt nu goed. En na het lezen zijn er toch nog wat probleempjes met de update.

Dan zou ik maar eens een schijfhulpje er overheen halen en je permissies herstellen. Deze updater heeft heel wat minder ellende veroorzaakt als de vorige. Je hoeft niet te updaten van mij, maar als je nu een haperende opstart hebt en je schijf blijkt niet te voldoen aan de eisen zou ik toch eens iets dieper graven.

Ik heb geen haperende opstartschijf. Alleen heb ik wat lopen klote met fonts en sindien werkt hij niet meer lekker. Daarvoor liep die als een zonnetje.

Maar dan moet je nog steeds op zoek naar de oorzaak. En een clean install lijkt me ook niet de aangewezen route...

Daar heb je gelijk in. Maar ik las ook een draadje over dat iemand zijn stekker van zijn speakers er niet goed had ingedaan. En dat hij daar langzamer door opstarte Nu heb ik gisteren ook mijn computer helemaal losgehaald en alles opnieuw aangesloten omdat ik een nieuw bureau had. Dat zou het misschein ook wel eens kunne zijn.

[quote:06c632636e="tasso"]Ik heb geen haperende opstartschijf. Alleen heb ik wat lopen klote met fonts en sindien werkt hij niet meer lekker. Daarvoor liep die als een zonnetje.[/quote:06c632636e]

kijk daar hebben we een mogelijke oorzaak… zuiver is je fonts… gooi de vage fontjes er is af, of beter nog slinger ze ff naar een andere map…

succes ! :expressionless:

We hebben hier op de zaak ook een apple staan[b:fef697d847] (ja sorry ze bestaan nog steeds, van die bazen die maar vol blijven houden hoe geweldig xp wel niet is en niet willen overstappen op een geheel netwerk met van die gave appeltjes en maar klagen dat het nu niet altijd goed werkt met de apple, 20 pc en 1 apple ja je leest het goed de apple werkt niet lekker )[/b:fef697d847]die goed werkte even een klein beetje de speakerstekker eruit gehaald en zie daar, hetzelfde probleem. Moest ook weer een tijdje wachten, maar voordat ik het snoertje eruit had gehaald starte hij snel op.