Opstarten lang blauw scherm

Sinds een week krijg ik ongeveer een minuut een blauw scherm te zien voordat mijn bureaublad zich opbouwt. Eerst duurde dit altijd enkele seconden nu dus een minuut. Weet iemand waar dit aan ligt en vooral hoe kan ik dit verhelpen?

Alvast bedankt Igor

Eeen blauw scherm of ook het splash screen? Heb je recent één of ander apparaat aangesloten op je mac?

Echt helemaal blauw. Ik zou niet weten wat ik aangesloten heb. Misschien is het mijn printer...

Sluit alle externe hardware af. Zitten er nog PCI kaarten in die je er later hebt bijgestopt? Het kan zijn dat een Mac OS X update met deze apparaten probeert te communiceren, maar het niet lukt. Probeer daarom van alle drivers de laatste versie te hebben.

Hopelijk heb je hier wat aan.
Adriaan

Ik heb mijn tekenpallet er maar uit getrokken. Misschien helpt dit. Verder heb ik alle hardware nodig die eraan hangt: FW cd-rw, muis, toetsenbord, BT-adapter en printer (netwerk). Ik heb ook een microfoon eruit getrokken misschien helpt dit want deze heb ik recent erin gestopt. Verder heb ik geen pci-kaarten erin en geen externe hardware. Het is heel rar want hij ging opeens langzamer opstarten. Ik zal nog eens een keer wat apparaten los koppelen en opstarten en kijken wanneer hij sneller gaat. 10.2.2 is ook al weer sneller. In ieder geval bedankt!