Opstarten Powerbook & G5

Hallo allemaal, Ik heb een Powerbook 1 Ghz met 512 ram en een G5 2x2 Ghz met 1,5 ram, sinds kort duurt het opstarten van van deze mac's een eeuwigheid. Het opstarten gaat als volgt 1 eerst het opstart scherm gaat normaal en vervolgens krijg ik het blauwe bureau blad en de strandbal dit duurt vervolgens enkele minuten.

Mijn vraag is dan ook wat kan hier van het probleem zijn.

Alvast vriendelijk bedankt

Power

Herstel de permissies eens met het schijfhulpprogramma. Dat wil nog wel eens werken. Verder zijn het wel erg vage klachten...

Alvast bedankt

De Klacht is dat het erg lang duurt met opstarten

heb je misschien netwerk problemen? het lijkt me stug dat het een software probleem is omdat beide mac's hetzelfde probleem hebben! wanneer mijn router niet goed staat ingesteld duurt het ook een tijdje voordat mijn mac's zijn opgestart ivm netwerkinitialiatie!

Hoi Maarten,

ik gebruik wel airport, hoe zijn dan de instellingen?

Groet Peter (Power)

ik heb zelf een Linksys router! Het kan zijn dat er een probleem is met je Airport station! Een mac maakt bij het opstarten meteen contact met het netwerk, als er een probleem is door bijv WPA of WEP wachtwoord kan het heel lang duren voordat je mac is opgestart! Probeer je computer eens op te starten met Airport uit! om te kijken of het netwerk de problemen veroorzaakt!

Tijdens het opstarten kan je ook meelezen waar de Mac op dat moment mee bezig is. Probeer eens te zien waar hij op blijft 'hangen'.

Zoek ook eens op

http://www.macfixit.com/index.php?date=2004-12-08

er zijn wat problemen geweest met de laatste securityupdate. Als je die installeerde dat de computer dan bij het opstarten bleef hangen bij het inlogvenster (of als automatisch inloggen aanstaat op het moment dat het bureaublad verschijnt).

Heel veel succes.

Groet,
Job