Opstarten van DVD?

Opstarten via CD is bekend. Maar kun je ook opstarten van een DVD schijf met een sysmap? Allebei datahouders, nietwaar? (Of is dat erg 'classic' gedacht?) Als ik een tijdelijke partitie maak (via bv Toast) en daar via carbon copy cloner mijn systeem heen kloon, kan ik deze partitie vervolgens inclusief verschillende tools op DVD branden. Heb ik mooi een opstart DVD van mijn hele systeem. Kan dit? :?:

Ik zou niet weten wat het probleem zou kunnen zijn, maar is er wel een voordeel bij? Ik bedoel het laden van een cd gaat erg langzaam in vergelijk met een normale harde schijf. Ook kan je er niet makkelijk dingen aan veranderen, tenzij dat nou juist de bedoeling is. :lol:

Sommige modellen van de laatste generatie 15" Powerbooks (?) werden toch met systeemsoftware op DVD geleverd? Sage: Het voordeel van een DVD is dat je veel meer data erop kwijt kunt dan op een CD - mijn systeemmap is bijvoorbeeld 748 MB groot. Met nog wat spul erbij dat ik graag bij de hand heb op een (nood) opstartschijf, zou een opstart DVD een uitkomst zijn.

Een soort ghost image bedoel je? Dat als er iets fout is je alleen even de dvd er in doet en de goede systeemmap erop zet en klaar.

ja. Netzoals vroeger in classic-tijden...