Opstarten van firewire disk

Kan iemand mij vertellen of je een mac van een firewire disk kunt laten starten? Vroeger kon je wel van een scsi schijf opstarten, dus ik verwacht dat dit ook moet kunnen.

Hans

Op support.apple.com kun je dit soort dingen vaak goed opzoeken. De woorden 'startup command' levert bijvoorbeeld deze link op:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=75459

“Press Option-Command-Shift-Delete during startup: Bypass primary startup volume and seek a different startup volume (such as a CD or external disk)”

In het Help systeem, zoek bijv op : 'Toetscombinaties voor het opstarten van de computer'

De meest handige vind ik het opstarten met de ALT-toets ingedrukt.
Je krijgt dan een grafisch menu met alle gevonden HD’s waarvan je kunt opstarten, overigens zonder dat dit je systeem instellingen veranderd.

Suc6,

Erik

Bedankt, ik heb eens verder gezocht, het ziet er naar uit dat het kan, maar zeker is het voor mij nog niet.

Hans

Natuurlijk kan dat!

Je kunt met Startup Disk aangeven van welke schijf je wilt opstarten. Ook kan je opstarten met de optie-toets ingedrukt. Je krijgt dan een OS 9-achtig scherm met icoontjes van alle schijven en partities waarvan je kunt opstaten. Je selecteert er dan een en klikt op de rechterknop om de bootprocedure verder te laten gaan.