Opstarten vanaf een kloon

Ik heb laatst een PHP website geinstalleerd op de iMac van pa .. nu heeft ie een bijeenkomst en wil ie de nieuwe site graag demonstreren op zijn ibookje. Nu kan ik natuurlijk de site opnieuw op zijn ibookje installeren zodat ie em live kan laten zien op de bijeenkomst (helaas geen internet daar). Dus ik had het geniale idee : neem je fiwi backupschijf mee waarop een kloon staat van de imac interne schijf en start op vanaf de kloon zodat je de site kunt demostreren zonder dat ik weer door de installatie hoef te gaan . Best wel slim dacht ik ;-) Nou opstarten vanaf de backup kloon no problemo maar de site op localhost draaien ho maar .. zelf de "simpele" index pagina vreet ie niet in safari. Iemand een idee wat dat is? ik zou niet weten waaraan het ligt. Het zou mij een aantal installeer uren besparen (misschien kan ik het door ervaring nu wel iest sneller maar het blijft een klus :P)

gr J

Heb geen verstand van PHP, maar theorisch gezien zou het kunnen werken, maar ook andere internetbrowsers geprobeerd??

Goed idee .. effe firefox ero zetten dan maar. maar als het op de iMac (G4 800 mhz) wel werkt en niet op de iBook (G4 800 mhz) zal er toc wel wat anders mis zijn m.b.t. de browser..?

Permissies misschien gezien het geheel op andere machiene is gemaakt , maar het is maar gissen hoor ik heb er feitelijk ook niet echt verstand van maar dat kwam in me op. succes in ieder geval.

Maar als je opstart vanaf een harde schijf dan is het feitelijk toch alleen de hardware die je gebruikt en de opstartschijf bepaald de permissies want die staan daar allemaal in dacht .. voor de rest funktioneert de iBook normaal . dus

Ja daar zit wat in inderdaad, het was maar een suggestie ;-) .

Als je een kloon maakt van je Pa's systeem via firewire naar een fw-externe harddisk/partitie, dan doe je dit met Carbon Copy. Zet voordat je gaat klonen wel even bij de opties van Carbon Copy dat je moet kunnen opstarten vanaf de kloon. Zodra het klonen klaar is, hang je de kloon-fw-hd aan je ibook en geeft in OSX op de ibook via de systeemvoorkeuren aan als opstartschijf de externe fw-hd/partitie.

Ik doe dit ook regelmatig, om bijv. vanaf mijn fw-hd in OS9 of een andere OSX-configuratie wil opstarten.

Kijk dat had ik al gedaan ... bootable kloon gemaakt dat werkt ook dus maar alleen de webserver doet het niet . dat is het probleem