Opstartprobleem -G4 quicksilver

Nu had ik een perfect werkend systeem 10.3.6 en ik wou tiger installeren ik installeer alles loopt zoals het moet en als ik moet herstarten doet hij het maar hij loopt vast in het beginscherm met de witte achtergrond na een paar keer opnieuw opstarten deed hij het nog altijd niet. Dan maar vanaf de cd terug willen opstarten maar elke keer ik dat deed kreeg ik een zwart scherm met een uit knop en daarop stond : you need to ...

PRAM heben ik al geresset

wat moet ik nu doen ?

Heb je Tiger over een goed werkend systeem heen gegooid? woehahahaha Dat klooien met tiger doe je op een lege partitie en niet over je werkende systeem heen .. maar goed reken maar niet dat je je data terug zal krijgen ..

opstarten vanaf de panther cd en dan herinstalleren iets anders weet ik niet …

[quote:d9b391fde9="jeroenimo"]Heb je Tiger over een goed werkend systeem heen gegooid? woehahahaha Dat klooien met tiger doe je op een lege partitie en niet over je werkende systeem heen .. maar goed reken maar niet dat je je data terug zal krijgen ..

opstarten vanaf de panther cd en dan herinstalleren iets anders weet ik niet …[/quote:d9b391fde9] Ik heb datzelfde ook gedaan, en bij mij wekrt alles perfect. Dus dan zal ik ook gelijk maar eens op jou lachen met je Panther… pfff amateur. Ow ennuh hoe is het met je AE ?? bij mij werkt het allemaal wel, maarja ik heb geen brakke apparaten tot mijn beschikking…

zo nu heb ik weer genoeg gesietemieterd., kijken hoe je dat vind!

@sandberg: heb jij nog een mac tot je beschikking? probeer dan eens met Firewire Modus de boel opnieuw te installeren

neen geen andere mac ter beschikking ,

maar er ontbreekt een bootcache apple.com ofzoiets heb ik gezien als ik alt… en zo indrukte
zeg dit iets ?

Dames en heren, de versie van Mac OSX Tiger die nu rondvliegt is een Developer Preview. Dit betekent dat er [u:20cf74d552][b:20cf74d552]VAN ALLES[/b:20cf74d552][/u:20cf74d552] nog niet aan werkt. Installeren is dus op eigen risico en er wordt uitgegaan van Mac OSX kennis op ontwikkelaars niveau.

Dus nooit over een werkend systeem heen zetten!

Over 4-6 maanden komt de echte versie uit, en dan nog mag je een paar updates afwachten voordat alle kinderziektes er uit zijn. Leermoment is: installeer geen halve illegaal gedownloade OS developers versies.

Meneer Johnny Cash!!!

Het isniet of je erg slim als je een goed werkend systeem hebt gaat overschrijven met een beta versie. Dus als je dit soort grappen uithaalt doe je dit voor eigen risico. Je kunt namelijk de wel de disclaimer lezen als je installeerd en daarin wordt je gewaarschuwd voor alle risico’s van een beta versie…Ik heb de jongeman wel verteld wat ie het beste kon doen . Jij verteld hem doodleuk dat het WEL bij jou werkt
Dan even terugkomend op de AE: als ik van iemand als blijk van waardering zo’n apparaat krijg dan ga ik daarover niet klagen dat ie niet werkt op mijn netwerk Ik kan dan hooguit mijn frustaties uiten over het feit dat het niet werkt.
Dat jij lang hebt lopen kloten op een slak is dan weer jouw frustatie :wink:

Sorry moderators maar deze post is off-topic

Ik moest dit effe kwijt

[quote:48e0cab7e6=“johnny_cash”][quote:48e0cab7e6=“jeroenimo”]Heb je Tiger over een goed werkend systeem heen gegooid? woehahahaha
Dat klooien met tiger doe je op een lege partitie en niet over je werkende systeem heen … maar goed reken maar niet dat je je data terug zal krijgen …

opstarten vanaf de panther cd en dan herinstalleren iets anders weet ik niet …[/quote:48e0cab7e6] Ik heb datzelfde ook gedaan, en bij mij wekrt alles perfect. Dus dan zal ik ook gelijk maar eens op jou lachen met je Panther… pfff amateur. Ow ennuh hoe is het met je AE ?? bij mij werkt het allemaal wel…

zo nu heb ik weer genoeg gesietemieterd

@sandberg: heb jij nog een mac tot je beschikking? probeer dan eens met Firewire Modus de boel opnieuw te installeren[/quote:48e0cab7e6]

[quote:b643cdd324] @sandberg: heb jij nog een mac tot je beschikking? probeer dan eens met Firewire Modus de boel opnieuw te installeren[/quote:b643cdd324]

Oh en dan je post nog effe bewerken ! tuurlijk! Moet je snel kappen vriendje!

[quote:3896d7e155="colpolyp"]Leermoment is: installeer geen halve illegaal gedownloade OS developers versies.[/quote:3896d7e155]

Hoezo “half illegaal”? Deze is net zo illegaal als http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=30636
Waarom gaat er niet gewoon een slot op?

Edit: typefautje

[quote:5550275504="jeroenimo"]grappemaker[/quote:5550275504]

Kijk het mag dan wel eigen risico of wat dan ook zijn, Maar het is niet leuk om Mensen daarom uit te lachen, als er misschien belangrijke bestanden opstaan, zoals hele scripties enzovoorts. Als je die moet overnieuw maken en iemand lacht je uit dan is dat niet gewoon niet grappig. En die slak ja das een goede, maar daar heb ik wel een les in geleerd dat je van die manolos zoals jij bijvoorbeeld niet te vertrouwen zijn :o anywayz zullen we weer back to topic gaan want dit geleuter slaat nergens op:

:sealed:

[quote:b4ad714100="Esquare"]Hoezo "half illegaal"? Deze is net zo illegaal als http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=30636 Waarom gaat er niet gewoon een slot op?

Edit: typefautje[/quote:b4ad714100]

Klopt dat is ook mijn standpunt maar er is besloten om Tiger topics niet op slot te gooien omdat je vrijwel niet kan zien welke illegaal is verkregen en welke niet. Althans zoiets denk ik.

[quote:c6cb5f5904="Esquare"][quote:c6cb5f5904="colpolyp"]Leermoment is: installeer geen halve illegaal gedownloade OS developers versies.[/quote:c6cb5f5904]

Hoezo “half illegaal”? [/quote:c6cb5f5904]

Ik denk eerder dat hij bedoeld: “een half klaar, illegaal gedownload developer’s OS.”

[quote:2f1c065600="collywolly"]Klopt dat is ook mijn standpunt maar er is besloten om Tiger topics niet op slot te gooien omdat je vrijwel niet kan zien welke illegaal is verkregen en welke niet. Althans zoiets denk ik.[/quote:2f1c065600]

Precies, er zijn ook developers op dit forum die Tiger WEL legaal hebben…
Deze zou je dan benadelen…

BTW jeroenimo en JC, aub de vete uitvechten op iChat en niet op het forum :evil:

[quote:dbe28e6b65="maceddy"]BTW jeroenimo en JC, aub de vete uitvechten op iChat en niet op het forum :evil:[/quote:dbe28e6b65]gebeurt al

[quote:eabe79ab6d="maceddy"]Precies, er zijn ook developers op dit forum die Tiger WEL legaal hebben.. Deze zou je dan benadelen..[/quote:eabe79ab6d]

De mensen hier van wie ik weet dat ze developers zijn, zie ik hier eigenlijk nooit mee discussiëren. Zou dat er misschien mee te maken hebben dat ze hun eigen vraagbaak bij Apple hebben en bovendien een NDA getekend hebben? :evil: