Opstartprobleem OPGELOST

[size=9:70ea905a80]Hallo allemaal, normaal start mijn nieuwe iMac met Leopard zo op:

Ik druk op het knopje, binnen 3 seconden hoor je tuduuu. Dan heb je een grijs scherm en binnen 3 seconden een apple logo en dan na 1 seconde het laadschijfje. Nog ongeveer 25 seconden wachten en ik zit bij het login scherm.

Vandaag had mijn oom een gekopieerde Leopard schijf mee uit Thailand en bij hem thuis werkte die niet, even bij mij proberen of tie hem start. En hij doet dit: Na 30 seconden vraagt tie om te installeren en herstarten, Mac herstart anders*(zie onder) en hij vraagt weer om te herstarten. Bij mij werkte die dus ook niet en lag het aan het schijfje.

*** Sinds die keer start hij elke keer op zoals hieronder beschreven is:

[b:70ea905a80]Ik druk op het knopje, binnen 3 seconden hoor je tuduu. Dan heb je een grijs scherm en die blijft er nu 45 seconden, en na die 45 seconden heb ik pas het apple logo’tje. Dan nog 5 seconden wachten en het laadschijfje verschijnt. En dan duurt het nog 10 seconden. Bij elkaar 1 minuut tot ik bij het loginscherm zit, wat eerst ongeveer 30 seconden was. [/b:70ea905a80]

Hoe los ik dit op?

P.S.:
De CD is er al uitgehaald.
Vanaf het inlogscherm gaat alles nog steeds supersnel en werkt het naar behoren.

en allemaal nog de beste wensen voor 2008![/size:70ea905a80]

[size=18:70ea905a80][b:70ea905a80]Probleem opgelost dankzij Joël (Kazuma) en OnyX[/b:70ea905a80][/size:70ea905a80]

[quote:b33bc6c59a="rApple"]... een gekopieerde Leopard schijf mee uit Thailand...[/quote:b33bc6c59a]

Tja. Ehm… is dat dan de beta van Lepoard of zoiets? :wink:

Of een kopie die bij bepaalde hardware hoort?

heb je je eigen opstartschijf geselecteerd in systeemvoorkeuren??

[b:9b5bfdf617]edit[/b:9b5bfdf617]

PROBLEEM OPGELOST

Met dank aan Joël (Kazuma) en OnyX.

[quote:44752a9d98]edit

PROBLEEM OPGELOST

Met dank aan Joël (Kazuma) en OnyX.
[/quote:44752a9d98]

Maar wat is dan precies je oplossing?

Wat was de oplossing?

Ik denk dat ie met OnyX het cache heeft schoongeveegd en de Mac OS X optimalisering scripts heeft gedraaid.

Dat zal eerder de oorzaak zijn geweest dan de oplossing... :roll:

Er bestaan sowieso geen optimaliserings-scripts. Het enige wat die scripts doen zijn oude logbestanden opruimen, zeker geen zaken die dergelijke problemen veroorzaken…

ik heb gewoon het programma opgestart, automation aangeklikt en daar nog van alles aangeklikt. Ik weet niet eens wat het betekent maar het heeft geholpen, ik zag het op een website.

Zie hier:
[img:36c3332391]http://img46.imageshack.us/img46/9025/afbeelding1re5.png[/img:36c3332391]