Opstartprobleem PB + externe monitor

Mijn vadurrrrs nieuwe PB wil niet opstarten als er een externe monitor (non-Apple) aan verbonden is. Enkel na het loskoppelen van de monitor start de PB op (na wederom de knop ingedrukt te hebben). Iemand enig idee? Hoort dit zo? Een aanwijzing is misschien dat de draadloze Logitech muis wederom kennis moet maken met de computer nadat deze in slaapstand is geweest. Dit gebeurt ook niet zonder die externe monitor. Als iemand een idee heeft, hoor ik het graag. Morgenochtend mag ook......

Ik heb een PB 15 alu met een Philips 190B TFT via DVI aangesloten, geen enkel probleem. PB schakeld ook keurig over als je het scherm loskoppeld of weer aansluit.

Figini

[quote:0d0eb41f20]PB schakeld ook keurig over als je het scherm loskoppeld of weer aansluit[/quote:0d0eb41f20]

Ja, dat gaat ook wel goed, enkel het opstarten is een ‘probleem’. Hij gebruikt hem enkel voor een ‘mirror image’, misschien heeft dat er iets mee te maken. Heb het hele web (…) reeds afgezocht, maar tot nu toe niets tegen gekomen wat op hetzelfde probleem wijst. Vreemd.