opstartproblemen

Mijn iBook g4 wilt niet meer opstarten.

Het scherm was stuk en wilde dan er een extern scherm aanzetten en ineens de case veranderen.
Ik vees het achterste gedeelte los… dan het aluminium… Toen ik hem weer dicht deed, werkte mijn laptopje niet meer.
Het is te zeggen, er komt een blauw scherm, je hoort iets draaien en dat is het…

Kan er iemand mij helpen???

Nadien heb ik mn compje helemaal open gevezen n weer in elkaar gestoken, maar weer niets.
Ook heb ik mijn harde schijf er proberen uit te halen om te backup’en… maar als ik deze in 2,5" HDD Enclosure stop… krijg ik niets op mijn mac mini, dus… ligt de oorzaak dan bij de harde schijf?!

Groetjes
els*

Reeds geprobeerd op te starten met de installatie CD?

P.S. vezen + schroeven???

Dit helpt ook niet, er steekt een instell cd'tje in.. Compje doet er niets mee, ik krijg het cd'tje er ook niet meer uit.

Het zijn echt hardware problemen…
Heeft er iemand misschien een plannetje ofzo van een iBook G4 zodat ik de juiste vijsjes in de juiste gaatjes steek.

Alvast bedankt
Groetjes
els*

[quote:82f3df55ae="els*"]Mijn iBook g4 wilt niet meer opstarten.

Toen ik hem weer dicht deed, werkte mijn laptopje niet meer.
[/quote:82f3df55ae]

Mischien als je het weer open maakt?

Verder dan [url]http://www.kodawarisan.com/iBook/clear/clear1.html[/url] kan ik je ook niet helpen.

[quote:23e959cc9a="els*"]er komt een blauw scherm[/quote:23e959cc9a]

staat vpc niet gewoon op fullscreen :stuck_out_tongue:

probeer eens ctrl alt delete mischien is die goed in de war, neej maar even serieus ik denk dat het toch een ernstig hardware probleem is, ga gewoon naar je applestore en biecht op mischien willen ze je wel even helpen.

Cheers!

Hallo

Het zou tof zijn, als er iemand een plannetje kon geven met aanduidingen waar de vijsjes terecht moeten komen…

Groeten
els*

Hallo els,

Hier is een site waar je service manuals kunt downloaden in pdf formaat, misschien dat je daar iets aan hebt, in ieder geval succes :apple:

http://www.whoopis.com/computer_repair/