Opstartprocessen

Ik heb een programmatje gevonden, waarbij je bepaalde (onnodige) opstartprocessen kan in of uitschakelen. ([url]http://www.cs.northwestern.edu/~josha/[/url])

Nu weet ik wel niet welke ik mag uitschakelen,
weet iemand welke onontbeerlijk zijn en welke niet?

Het gaat bv over: Directory services, SHH, sendmail…

Ipanther, ik kan eigenlijk alleen zeggen... AFBLIJVEN! Opstarten in OSX komt niet veel voor en in de meeste gevallen verloopte het redelijk rap. Eenmaal opgestart merk je er verder niets meer van wat betreft snelheid, geheugen etc. dus blijf er voor je eigen bestwil vanaf.

Natuurlijk kun je wel zaken bij het opstarten uitzetten maar dan moet je goed weten wat je aan het doen bent en dan nog… het levert volgens mij maar heel, heel erg weinig op.

[quote:6243abb369="Joost"]Ipanther, ik kan eigenlijk alleen zeggen... AFBLIJVEN! Opstarten in OSX komt niet veel voor en in de meeste gevallen verloopte het redelijk rap. Eenmaal opgestart merk je er verder niets meer van wat betreft snelheid, geheugen etc. dus blijf er voor je eigen bestwil vanaf.

Natuurlijk kun je wel zaken bij het opstarten uitzetten maar dan moet je goed weten wat je aan het doen bent en dan nog… het levert volgens mij maar heel, heel erg weinig op.[/quote:6243abb369]
helemaal mee eens. sommige dingen zou je wel uitkunnen zetten zoals dingen die je zelf geinstalleerd hebt (retrospect bv), maar aan de dingen van het systeem zelf zou ik niet aan komen, grote kans dat je maccie niet meer op wil starten.