opstartschijf maken van firewire hd

Hoe kan ik van een externe firewire hardeschijf een opstart volume maken. het lijkt mij namelijk mooi om daar diskwarrior op te installeren, zodat ik niet meer via de cd hoef te boete. Wie kan mij s.v.p. helpen. M.v.g. Jeroen

Volgens mij kan je op een externe schijf gewoon Mac OSX installen zoals je dat ook op je Interne schijf doet.

En als je twee Macs hebt dan kan je ook gewoon één van de Macs als externe FireWire-HD gebruiken. Gewoon een FireWire-kabel tussen de twee Macs, en één van de twee opstarten terwijl je de t-toets ingedrukt houdt. De t-toets inhouden tot het FireWire-symbool verschijnt op het scherm. Vervolgens (het moet niet in die volgorde) de andere Mac opstarten en dan kan je van opstartschijf wisselen in Systemprefs en bijvoorbeeld bijde Macs controleren met DiskWarrior.

Hint: als je bv één G3 600 MHz en één DP G4 1,42 MHz hebt, neem je best de G3 als externe schijf, om alzo profiteren van de snelheid van de G4.

PP

[mod:ccf7a6b844="iRuben"]Dit hoort overigens niet echt thuis in "Internet en Netwerken" lijkt me. ;-)[/mod:ccf7a6b844]