Opstartschijf op G3 B&W niet in één keer herkend

Ik heb op mijn G3 B&W Panther geïnstalleerd. Werkt best goed hoor, maar sindsdien herkent 'ie geen systeemmap meer wanneer ik de computer aanzet (word vriendelijk toegelachen door een blauw-knipperend mapje :finderoud: ). Wanneer ik de computer dan reset start 'ie wel goed op.

Zou het kunnen komen omdat er op de tweede harddisc nog een OS9 systeemmap staat? Alvast bedankt voor jullie suggesties.

Als je eenmaal in de Finder bent kun je proberen of dit werkt: Ga naar Systeemvoorkeuren/opstartschijf en selecteer dat wat je altijd al hebben wilde. Dat wordt dan vastgelegd in de preferences en dan zou het voortaan op die manier moeten gaan.

Hoe zijn de systemen geïnstalleerd? Heb jij 2 partities op je harddisk? De OS9 heet systeemmap en de OSX heet systeem. Ze mogen dus niet de zelfde namen hebben, dat werkt verwarrend.

Bij het installeren van Panther op mijn G3, heb ik Classic achterwege
gelaten. Voorheen werkte ik met 10.1.5 en OS 9.2.2 en daar had de G3
geen enkele moeite mee.

Je zou Panther ook nog een keer kunnen installeren op de special install
methode. OSX installeerd zich toch steeds op een andere manier vreemgenoeg. :?

Het systeem bevat 2 fysieke harde schijven, waarvan er op de tweede (data-disc) voorheen ook een OS9 systeemmap stond (geoptimaliseerd voor audio-programma's). Die systeemmap heb ik al een tijdje geleden verwijderd.

Op de hoofdschijf stond Jaguar, wat gewoon goed werkte. Pas na de update naar Panther (normale installatie over het bestaande systeem heen) kreeg ik die opstartperikelen. Ik heb via systeemvoorkeuren > opstartschijf de juiste systeemmap aangegeven (hier geeft 'ie netjes 2 systemen weer; OSX en OS9), maar dat mag niet baten.