option-pijltje in illustrator werkt niet meer (opgelost)

Ik heb een klein illustratorprobleempje: wie weet de oplossing?

Tot nu kon ik steeds objecten kopiëren door het te selecteren en dan option-pijltje in te drukken. Dan werd het object gekopieerd en verplaatst.
Daarnet ging het wel en nu niet. Waarschijnlijk heb ik ergens een foute toetscombinatie gebruikt waardoor ik deze mogelijkheid hebt uitgeschakeld.

Heropstarten met shift-ctrl-option-command ingedrukt, en aldus de instellingen terugzetten naar standaard, heeft niet gewerkt.

Kan iemand mij zeggen hoe ik deze handige functie opnieuw kan oproepen?

kun je eens kijken of in je preferences 'object selection by path only' aanstaat?

kan zijn, waardoor je het object alleen maar kunt selecteren bij het path.

daar ZOU het aan kunnen liggen, hoewel je bij het normaal selecteren daar dan ook last van zou moeten hebben…hmmm

anders weet ik het zo ook even niet, ik heb het probleem zelf nog niet meegemaakt. En inderdaad, die functie is bijna onmisbaar.

je kut wel gewoon je object selecteren? Zo niet is bovenstaande optie misschien een idee alhoewel ik niet denk dat dat zomaar aangevinkt wordt zonder dat je er erg in hebt.

Als je je object niet kunt selecteren zou het kunnen zijn dat je object op slot staat (ontgrendelen met appel alt 2) of misschien per ongeluk een laag op slot gezet?

Kun je je object wel gewoon selecteren dan snap ik niet waarom je met de alt niet kunt dupliceren.

heb je je andere alt toets al geprobeerd, misschien is de toets niet helemaal goed (redelijk onwaarschijnlijk, ik weet het :P)

Even raadselachtig als het probleem kwam is het nu ook weer verdwenen.

Ik heb ‘object selection by path’ even aan- en uitgevinkt (stond niet aan) en nu gaat het weer wel.

Een nieuwe X-file!
Toch bedankt voor jullie hulp!

[quote:88f845db28="was frans"]je kut wel gewoon je object selecteren? [/quote:88f845db28]

Ik weet dat je blij bent dat 't weekend is, maar dan nog… :wink: :evil: :stuck_out_tongue:

:D

alleen wat heeft kut met het weekend te maken?