Opzetten netwerk met WinXP, iMac 10.3 en airport

Hallo - ik heb een PC met WinXP (zonder wireless kaart), een iMac 15" met OS 10.3 (met Airport kaart), een Airport base station (geen Extreme) en een Alcatel Speedtouch Home. Wat heb ik nodig, hardware en softwarematig om alles zodanig met elkaar te verbinden dat ik op beide machines een internetverbinding heb? De iMac en Airport base station zijn tweedehands en bij het uitproberen van de Airport Setup Assistant werd om een paswoord gevraagd dat niet voorhanden is. Ik heb geen enkel verstand van het opzetten van netwerken en stel alle hulp op prijs. Ik weet niet eens waar ik moet beginnen! Ik heb al wat rondgekeken op dit forum maar vond niet echt wat ik zoek. Alvast bedankt!

Ik denk dat je al heel wat meer te weten kan komen op deze site: http://www.apple.com/nl/support/airport/index.html

Achterop de airport zit een heel klein gaatje gebruik een paperclip om het te resetten, dat je moet wel zo'n 20 tot 30 seconden ingedrukt houden en soms meedere malen achter elkaar, althans dat is mijn ervaring. Dan moet je er weer in kunnen.

:finderoud:

Kijk eens in de laatste MacFan, daar staat het nodige over netwerken in.

Bedankt allemaal! Ik heb inmiddels de airport base station kunnen resetten en een airport util manager voor WinXP gevonden. Het werkt nog steeds niet, maar dankzij jullie reacties heb ik wel wat startpunten waarmee ik verder kan gaan zoeken. En anders haal ik er gewoon een techneut bij. Nogmaals bedankt!