opzetten van een workspace repository bij BitBucket Git en Xcode

Ik heb projecten bij BitBucket, werkt prima.
Nu heb ik een aantal projecten die in een workspace staan. Ik zag via een git project op het web dat iemand een workspace in zijn git had staan.

Dat wil ik ook en heb twee kandidaat projecten hiervoor.

1 WS met een app met frameworks, testunits en deelprojecten deels in Swift en Obj.C
2. Een WS met projectjes die ik maak a.h.v een boek “Protocol Oriented Programming” - Een Training workspace.

Al wat rond gezocht maar ik vind meer rommel met google dan iets over workspace te samen met git/bitBucket.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft en ergens een stappen plan heeft gevonden? Ik heb de indruk dat ik handmatig een git repository moet opzetten, maar zal wel er volledig naast zitten.

Moet eerlijk zeggen dat ik niet zeker weet of ik de rest van je vraag helemaal goed begrijp.

Werk je al met git en heb je al een lokale repo aangemaakt voor je project?
zo ja, dan kun je in Bitbucket eenvoudig een nieuwe repo aanmaken met repositories>create new repository

Dan importeer je je bestaande repo (op je eigen computer) naar je Bitbucket repo.
De aanwijzingen hoe dat te doen verschijnen vanzelf op je scherm “put some bits in your bucket”
Klik op “I have an existing project”

Als je nog geen lokale repo hebt moet je die aanmaken.

Ik gebruik Sourcetree: https://www.sourcetreeapp.com
Vanuit Sourcetree kies je dan : nieuwe repository>maak lokale repository aan
Dan navigeer je naar de map die je project bevat en klikt “maak aan”

Vervolgens importeer je je repo in Bitbucket met de stappen hierboven.

Hoi, bedankt voor je reactie, maar ik heb al repo’s. Eerste regel. :wink:

Het gaat erom dat ik een XCode ‘workspace’ als repo wilt hebben.

In een workspace kunnen meerdere projecten zitten.

mmh, ok, vandaar dat ik ook zei dat ik niet zeker wist of ik het helemaal begreep.
(je zou denken dat een workspace een verzameling code is die je onder version control wilt brengen)

Was je deze al tegengekomen:

http://stackoverflow.com/questions/22135972/xcode-5-how-to-use-source-control-with-a-workspace

Wederom bedankt,

Idd gevonden, maar werkte niet en na je en dat bericht nog eens goed gelezen te hebben nog eens geprobeerd. Na een tweede herstart van xcode lijkt het te werken.

Het enige wat ik me afvraag is waarom ik voor mijn tweede project niet voor de workspace kan kiezen maar alleen mijn eerste project kan kiezen in het lijstje.

Zie nu ook de .gitIgnore file automatisch in XCode. Altijd handig om deze zichtbaar te hebben, laadde deze altijd apart in.