Originals weggooien Iphoto

Zit er een functie in Iphoto om de originals automatisch allemaal weg te gooien? Gisteren handmatig zitten doen, scheelde toch gauw 1 GB ruimte.

er is een proramma voor, heet photodiet of iets dergelijks. weet alleen niet welke iphoto versies het ondersteund.

daan.

Wat bedoel je precies? Hoe importeer je je foto's? Direct vanaf camera of sleep je ze in iPhoto vanuit een folder? Bij de eerste heb je verder geen origenelen! Bij de tweede kun je eventueel de originele map trashen. IS dit wat je bedoelt? :?

CalmCruiser: als je in iPhoto een foto bewerkt, wordt die opgeslagen als een kopie. De originele is niet meer te zien in iPhoto, maar staat nog wel op de harde schijf. Doe dat met genoeg foto's, en je bouwt aardig wat ruimte op.

[quote:a1394ff8cc="CalmCruiser"]Wat bedoel je precies? Hoe importeer je je foto's? Direct vanaf camera of sleep je ze in iPhoto vanuit een folder? Bij de eerste heb je verder geen origenelen! Bij de tweede kun je eventueel de originele map trashen. IS dit wat je bedoelt? :?[/quote:a1394ff8cc]

Direct vanaf de camera.
Daarna verander ik van elke foto de uitsnede en bewaart hij dus het origineel.

iPhoto Diet is inmiddels geupdate, en ook compatible met iPhoto '05

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/16463

Dit bedoel ik. Bedankt allemaal !!

[quote:83fb8e3d04="unSOUND"]CalmCruiser: als je in iPhoto een foto bewerkt, wordt die opgeslagen als een kopie. De originele is niet meer te zien in iPhoto, maar staat nog wel op de harde schijf. Doe dat met genoeg foto's, en je bouwt aardig wat ruimte op.[/quote:83fb8e3d04]

Thanks unSOUND, die had ik over het hoofd gezien :oops:

Ik had nog versie 2.1.6 van iphoto Diet en die werktte overigens ook nog prima onder Tiger

Bij mij vond hij wel een aantal, maar niet alle originelen... maar volgens mij heb ik een nog oudere versie van iPhoto diet.

Nadeel is natuurlijk wel dat je dan niet meer kunt terugkeren naar je onbewerkte foto .....

Tja, sommigen zijn bereid alles te riskeren om van 45 naar 46 gb vrije ruimte te gaan... :|