Origineel nummer verwijderen via iTunes

Hey,

Heb afgelopen week wat cd’s op mijn mac gezet, maar nu staan er wel veel dubbele nummers op mijn mac.
Hoe kan ik nu maken dat ik het origineel nummer ook verwijder als ik het nummer uit iTunes verwijder?

Ik begrijp dat die originelen niet automatisch door iTunes in de iTunes Music map zijn gezet???

In dat geval denk ik dat hij de bestanden niet kan weggooien bij het wissen uit iTunes. Wat je wel kunt doen is “bestand van nummer tonen” en dan daar alles wat weg kan weggooien. Moeten er überhaupt nog wel nummers buiten de iTunes Music map bewaard blijven?

Iedere keer :apple: + r doen is wel wat veel werk.

Staan er dan niet meerder nummers in de mappen???

volgens mij verwijder je hem iig met de laatste iTunes als je delete/backspace ofzo doet en dan verplaats naar prullenbak.

[quote:82cdacf226="konijn"]Hey, Hoe kan ik nu maken dat ik het origineel nummer ook verwijder als ik het nummer uit iTunes verwijder?[/quote:82cdacf226]

Normaal als je nummers verwijderd van uit de bibliotheek (en dus niet vanuit afspeellijsten) krijg je de keuze “Laat Staan” of “Prullenmand”.

Maar ik weet dat jij je nummers niet laat importeren door iTunes zelf en ze handmatig plaats in mappen dus miss zal je daardoor die keuze niet krijgen…