OS 10.3 hangt!!

help,

heb een G4 PB 17"voor me en die wil niet doorstarten onder 10.3.
start op tot inlogscherm. Ik kan de inloggegevens invoeren. daarna loopt hij even verder en blijft dan hangen.

Heb een nieuwe installatie geprobeerd van 10.3.
met behoud van voorkeuren en gebruikersinstellingen…

echter het probleem blijft hetzelfde.
Probleem is gekomen nadat de gebruiker Norton Diskdoctor (laatste versie) had gebruikt.
Kan ik de inlogprocedure ontwijken of opstarten zonder voorkeuren?

pls help
:frowning:

Norton is de boosdoener dat kan ik je wel alvast vertellen. had ook problemen(niet het zelfde als de jouwe). Applecare gebelt en die zeiden norton is de boosdoener die verkloot de hardeschijf hier zijn genoeg doom verhalen over norton te vinden. Norton houdt zelf ook op met het maken van utillities voor mac. probeer met diskwarrior of techtool om het probleem op te kunnen lossen.

succes, Pete

[quote:736cbc5d82="cornel"]daarna loopt hij even verder en blijft dan hangen.[/quote:736cbc5d82]

Wat bedoel je daar precies mee? Blijft hij op het inlogscherm of start de Finder wel en kan je nog even wat doen?

OSX moest is brakke software als norton moeten uitsluiten als ie opstart :oops:

ben inmiddels een stuk verder...

1 account was kapot (prefs waarschijnlijk)
echter account gedelete
nieuwe aangemaakt en verder opgestart…

So far So good

Hoe krijg ik nu alle mail voorkeuren etc van die gebruiker weer terug en waar staan die?
Zodat ik die kan kopieren naar de nieuwe gebruiker prefs.

Anyone?

In de Library van de homefolder. Preferences: com.apple.mail.plist. En de hele "Mail" folder in de Library map.

[quote:a967aeb2ac="japser909"]OSX moest is brakke software als norton moeten uitsluiten als ie opstart :oops:[/quote:a967aeb2ac]

??? begrijp hier geen hout van, of ligt het aan mij?

[quote:bcd04c42bf="japser909"]OSX moest is brakke software als norton moeten uitsluiten als ie opstart :oops:[/quote:bcd04c42bf] :? Fijn cryptogram.

[quote:3b83d86355="Mac-ofiel"][quote:3b83d86355="japser909"]OSX moest is brakke software als norton moeten uitsluiten als ie opstart :oops:[/quote:3b83d86355]

??? begrijp hier geen hout van, of ligt het aan mij?[/quote:3b83d86355]

Nee ligt niet aan jou, Jasper ik stel voor dat je voortaan hier je postings doet val je minder op… :wink: Als je zwamt zwam dan op de juiste plek.

[quote:008bcdd9a1="Mac-ofiel"][quote:008bcdd9a1="japser909"]OSX moest is brakke software als norton moeten uitsluiten als ie opstart :oops:[/quote:008bcdd9a1]

??? begrijp hier geen hout van, of ligt het aan mij?[/quote:008bcdd9a1]

Over 10 jaar noemen we japser de nieuwe johan cruiff. Japser ga zo door!

[quote:25239d09de="Imagic"][quote:25239d09de="Mac-ofiel"][quote:25239d09de="japser909"]OSX moest is brakke software als norton moeten uitsluiten als ie opstart :oops:[/quote:25239d09de]

??? begrijp hier geen hout van, of ligt het aan mij?[/quote:25239d09de]

Nee ligt niet aan jou, Jasper ik stel voor dat je voortaan hier je postings doet val je minder op… :wink: Als je zwamt zwam dan op de juiste plek.[/quote:25239d09de]

:smiley: altijd fijn om dubbele bodems te zoeken in dit soort posts! Niet dat ik er wijzer van word!

(brak (de ~ (m.), ~ken)
1 jachthond die lopend wild zoekt en volgt)

brak (bn.)
1 (van zoet water in rivieren en plassen) enigszins zout door vermenging met zeewater
[color=green:25239d09de]2 [inf.] gammel, ziekjes na te weinig slaap of overmatig alcoholgebruik[/color:25239d09de]

:mrgreen: