OS 9.1 installatie cd maken

Hoi, ik heb een in een map op mijn buroblad alle files van een OS 9.1 cd staan. Nu draai ik zelf OSX tiger, maar ik moet classic instaleren. Hoe maak ik van de OS 9.1 bestanden weer een installatie cd die ook Boot als ik de computer opnieuw opstart. Als ik alleen de bestanden op cd zet met toast, start de computer niet van de cd op.

CD als bootable branden (bijvoorbeeld met Toast)

Ja, maar hoe doe ik dat met toast ?

[quote:275ce0e258="Kep"]Hoi, ik heb een in een map op mijn buroblad alle files van een OS 9.1 cd staan. Nu draai ik zelf OSX tiger, maar ik moet classic instaleren. Hoe maak ik van de OS 9.1 bestanden weer een installatie cd die ook Boot als ik de computer opnieuw opstart. Als ik alleen de bestanden op cd zet met toast, start de computer niet van de cd op.[/quote:275ce0e258]

Wat voor computer heb je? Waarschijnlijk zit er een CD bij van Mac OS 9.2.2, tenzij je computer al enige leeftijd bereikt heeft :).

Ik heb een powermac g4 733 mhz, maar ik heb helaas alleen een dvd van tiger, en daar kan ik voorlopig niks meer aangezien mijn externe dvd speler kapot is.

ik zag op internet dat je met toast 5 wel bootable cds kunt maken, maar nu is dus de vraag of dat ook met toast 7 kan ? , want die heb ik namelijk.