OS 9.2.1 (classic) op G4 dual 867

Heb een G4 dual 867. Wil Classic installeren maar heb alleen de originele 9.2.1 CD. Op [url=http://www.apple-history.com/]Apple-history[/url] staat dat het minimum OS voor die machine dus 9.2.2 moet zijn.

Nu is het dus zo dat als ik boot vanaf die 9.2.1 CD mijn hele HD niet zichtbaar is. Alleen dus die CD waarvan ik heb opgestart :? Kan dat kloppen?

Bij apple kan ik wel een update halen van 9.2.2 maar wat heb ik daaraan als ik de originele CD niet heb? Ik krijg dus gewoon Classic [b:4a0dfb58d7]niet[/b:4a0dfb58d7] op die machine zonder de originele 9.2.2 CD… heb ik dat goed?

Ik snap geen biet van jouw verhaal?! Je kunt toch op een lege schijf gewoon OS-9.1 of OS-9.2.1 installeren, welk of niet op een partitie. Daarna Upgraden naar 9.2.2. Daarna OS-X installeren. Dat bijt elkaar toch niet. Of is jouw schijf niet meer blank?

Pardon, kijk even verkeerd, je hebt een z.g. Mirrored Doors van aug. 2002! Die is inderdaad voor 9.2.2! Wat een gepiel zeg!

idd. Was nog vergeten te vermelden dat het een MDD van november '02 is.

Nou heeft een vriend van me een 17" iMac met wél OS 9.2.2. Staat alleen samen met de andere systeemsoftware op 1 DVD. Kan ik die gebruiken om 9.2.2 op mijn G4 te installeren?

nope!

het kan niet,…

geloof ik.

[update]
het kan dus wel
http://www.macosxhints.com/article.php?story=20021014054815580&query=classic
[/update]

Op mijn werk staat nog een machine die op OS 9.2.1 draait. Als ik daar nou die 9.2.2 update overheen gooi en dan die systeemmap op CD wegbrand en die weer vervolgens op de OS 9 partitie van die MDD zet... lijkt mij wel mogelijk. Kon vroeger ook gewoon met OS 9 (je systeemmap op CD branden voor als de bende weer 's vastliep) :P

Even voor de duidelijkheid… ik wil niet booten in 9 met die MDD maar alleen maar Classic kunnen draaien :wink:

classic draaien kan altijd!

op de bijgeleverde systeem cd’s zit ook classic. (zit zelfs bij de G5)
een ander OS9 systeem gaat niet werken omdat die de dual 867 niet herkent!

HS-L

Nou... tis gelukt hoor 8) Heb dus die 9.2.2 systeem map van m'n werk gekopieerd naar de HD en wonderwel draait Classic nu netjes :D

/me = blij :stuck_out_tongue:

AAAARRRGGHHHHH :x :x :evil: Ik word niet goed man!!!

Eigenwijs als ik ben wil ik dus tóch ff proberen te booten in 9 :mrgreen:
Dat doet ie dus niet :roll: Ik maar weer opstarten vanaf die 9.2.2 CD. Doet ie netjes [b:3ef7f9c225]MAAR:[/b:3ef7f9c225]

Wéér alleen maar m’n opstart CD zichtbaar op de desktop :x Hij herkent m’n HD gewoon [b:3ef7f9c225]NIET![/b:3ef7f9c225]

Dus ook geen mogelijkheid om m’n startup disk te wijzigen :expressionless:

Iemand nog een suggestie om op een andere manier van startup disk te wijzingen?

alt (oh sorry option) indrukken tijdens opstarten!

Harold joh... ik heb inmiddels een stijve wijsvinger van een uur lang op die option toets rammen. Tevergeefs uiteraard... maar heb de oplossing waarschijnlijk inmiddels gevonden :P Maar dat word morgenochtend, ga nu eerst lekker pitten :wink:

Als je een HD initialiseert dan jun je (bij mij althans) de optie 'Install OZ 9 drivers' aanklikken. [img:91a0dcd228]http://www.noxbox.nl/files/erase.jpg[/img:91a0dcd228] Ik kan me zo voorstellen dat er op je eigen HD geen OS 9 drivers meer geïnstalleerd staan omdat die niet in OS 9 meer zou moeten booten. Toch...?[/img]

Die optie stond idd. netjes aangevinkt Deskman :D Maar ben er inmiddels al uit. Opgestart met de OSX Install CD ---> OSX bijgewerkt en hij start weer netjes op in OSX.

Grote boosdoener in dit verhaal is XPress 4. Die krijg ik dus niet geinstalleerd onder Classic :x Maandag op werk maar ff proberen om gewoon de map van XPress van een ander werkstation maar 's te kopieren naar m’n HD :smiley: