OS 9.2 vastgelopen.... wat was de toetscode?

Hi, Het zaakje is vastgelopen. :( Dat ik wil de boel zonder extensies opstarten. Wat was de toestcode ook al weer? :? En tot hoe lang moet ik die ingetoetst houden? Nou weet ik dat ik de preferences moet weggooien... Die zitten toch in Systeemvoorkeuren op de harde schijf?

Thanks, Guida

[size=9:fd691b02ec]Zoveel te hier, des te daar[/size:fd691b02ec]

Met de shift ingedrukt kun je zonder extensies opstarten.

Voorkeuren kun je vinden in de systeemmap -> voorkeuren en/of preferences.

Succes.

PS
Ga over op OSX en je problemen zijn (bijna) over.

shift toets ingedrukt houden bij opstarten... totdat je ziet staan "extensies uitegeschakeld"

groet

RRrrr, staat het bericht bijna een uur erop, dan met z’n drieën bijna tegelijk '-)

shift ingedrukt houden voor opstarten zonder extensies, net zolang tot je ziet "extensies uit"

preferences zitten in de os9 map in de map voorkeuren/preferences

edit: HE NET TE LAAT…

[img:dc58111975]http://www.kirun.co.uk/web/capslock/keyb3a.jpg[/img:dc58111975]

:lol:

hahaha

maarre wat een rare knop zit erop (tussen ctrl en alt), waar dient dat voor? '-)

Eh, dat is geloof ik een knop om vlekken van je scherm te krijgen. Clean Widows toets. Maar het schijnt voor geen meter te werken. Als het een beetje tegenzit wordt je hele scherm in één klap blauw, en zie dat maar weer eens op te lossen... Heel raar.

Bij mij gaat daarmee automatisch het raam open :wink:

Tip: om je probleem op te lossen.

Opstarten door de SHIFT toets in te houden, zoals hierboven genoemd.
Open de map [b:73790093ec]Extensies[/b:73790093ec] en de map [b:73790093ec]Extensies uit[/b:73790093ec] sleep alle extensies naar de map UIT, laat er 10 staan in de map AAN.
Start de computer opnieuw en kijk of hij blijft hangen. Start hij gewoon op dan voeg je nog eens 10 (of meer) extensies toe. Wel even met een kleur aangeven welke je als laatste hebt toegevoegd.

Wanneer je computer weer vastloopt dan weet je dat tussen 1 van die extensies het probleem zit.

succes!

:apple: Robsappeltjes :apple:

Mooie tip Robsapp, maar je wordt met de hoeveelheid extensies in 9.2 dan wel helemaal gek van het switschen. Vroeger bestond er voor dergelijke problemen ConflictCatcher. Helaas is het bedrijf om zeep geholpen na de komst van OSX dus is het niet meer te koop. Maar er zijn nog wel mensen die het hebben liggen. Wellicht zou je zo iemand een PB kunnen sturen met een vraag... ;) Dit programma automatiseert deze hele exercitie. van aan- en uitzetten en werkt zeer betrouwbaar.

Hoerah, hij doet het weer! Ik heb uiteindelijk print instellingen weg gegooid en Doc. Norton.

Ik begrijp uit een van de oplossingen dat mapje ‘Extensies uit’ speciaal bedoeld is om zaken tijdelijk even op non-actief te zetten? (i.p.v. def. weg gooien?) Wist ik niet…handig!
Bedankt voor jullie reactie.

Guida :wink:

[quote:6cbb3e6e81="Viva"]hahaha

maarre wat een rare knop zit erop (tussen ctrl en alt), waar dient dat voor? '-)[/quote:6cbb3e6e81]

…met die knop tover je een blauw scherm tevoorschijn, zodat je je scherm egaal kan schoonmaken!

vriendelijk dank voor jullie reacties betreffende het 'extended-keyboard'

het is me wel duidelijk geworden, maar ik heb geen behoefte aan blauwe schermen en houd het dus maar bij mijn Apple-pro en laptop-klavieren

:wink:

met groet