OS 9 deinstalleren op OS X Mac

Ik heb een Powerbook G4 met OS 10.3.9 en kijk al een tijdje tegen een harde schijf aan waarop ook een OS 9 systeemmap en OS 9 Apps zijn geinstalleerd. In de 3/4 jaar die ik mijn Powerbook nu heb, heb ik nog nooit OS 9 of Classic nodig gehad. Kan ik dit gewoon van mijn Powerbook afhalen? En zo ja, hoe doe ik dat dan?

Alvast bedankt voor je antwoord.

Gewoon die 2 mappen weggooien...

:expressionless:

Helaas dat werkt niet. "system folder" is required by the system.

:x

Inloggen als Root ... en die 2 mappen weggooien.

Wel ff een backup van je systeem maken als je dit soort drastische ingrepen doet op je systeem. Ik zou het iets voorzichtiger aanpakken en het systeem opnieuw installeren (ja, is hoop werk). Tipje voor de volgende keer: bij nieuwe mac meteen schoon maken en opnieuw installeren.

Goed, dank voor alle antwoorden.

Dit gaat dus op de to-do lijst (misschien wel bij de installatie van Tiger). Ik was ook al ongelukkig met het feit dat de eerste gebruiker die je aanmaakt na de eerste keer opstarten automatisch Administrator wordt. Zonder dat het verteld wordt overigens, want dan had ik het graag anders gehad.

Overigens, als ik 10.3 van de dvd installeer, heb ik dan de optie om OS 9 weg te laten?

Tenzij mijn geheugen me in de steek laat en apple gek is geworden kan je dat uitzetten (? kan je het wel aanzetten ?). Een aangepaste installatie is altijd handig. Je kan er aardig wat disc ruimte mee uitsparen (extra fonts uitzetten bv)