os 9 installeren nadat osx is geinstalleerd - eerst osx dan os9

Ik heb osx geinstalleerd en een aantal programmas draaien, maar ik merk dat ik voor een aantal andere programmas nog steeds os9 moet hebben om de upgrade ernaar te verwijzen... weet iemand hoe ik nu os9 kan installeren. (vanaf de officiele os9.0 cd gaat het namelijk niet zonder dat osx er eerst af moet)

thanx

9.0 kan i.c.m. OSX niet draaien. probeer 9.2 maar eens dan heb je vast meer succes :)  :)

Overigens draaien vervolgens onder OS 9.2 weer een aantal pakketten weer niet die het onder 9.1 toch echt draaiden. :angry:

Maarreuh, dan heb ik een soortgelijk vraagje.

Ik wil binnenkort mijn harde schijf schoonmaken door een verse OSX installatie, maar een vriend van me kon toen geen Classic meer draaien. Moet je dan eerst OS9 installeren, naar 9.2 updaten en dan OSX installeren, of is er een simpeler manier?

Schone installatie is nodig ivm allerlei verdwaalde iMovie bestanden… Liever helemaal overnieuw :frowning:

Bij Mac OS X zit standaard een Mac OS 9 versie die gebruikt kan worden met Mac OS X. Mocht je om de een of reden die niet hebben, dan zul je inderdaad van Mac OS 9 naar Mac OS 9.2.x moeten upgraden. Suc6.