OS 9 op mijn G5

Hoe installeer ik OS9 op mijn g5?

Ik heb die nodig voor een aantal spellen die niet op panther kunnen draaien…ik heb de cd van os9 nu hier, maar als ik hem wil installeren, dan doet hij niets…behalve een hoop geluid maken :oops:

ik snap er niets van…

iemand die me kan en wil helpen??

Vanaf vorig jaar zijn alle mac's niet meer OS 9 bootable.... Dit om bepaalde firmware redenen geloof ik

Niets vreemds dus.

Mac os 9 kan niet meer worden geinstalleerd op een G5 omdat de rom files op de os 9 cd niet toereikend zijn voor de hardware van de G5.

MINDER! dus ik kan nu mijn leuke spellen niet meer spelen??? :cry:

kan dat niet in classic modus? welke games? misschien is er een OSX patch.

[offtopic]Website is fireworks gemaakt?[/offtopic]

maar die patch werk pas als het spel geinstalleerd is...en dat kan niet omdat ik geen classic heb....

kun je het niet gewoon van de cd kopieren???

Als ik Theme Park wil installeren zegt hij:

Classic kan op de opstartschijf geen geschikte Mac OS 9-systeemmap vinden. Het kan nodig zijn om Mac OS 9.1 of hoger op uw computer te installeren. Klik op ‘Open Classic-voorkeure’ om een systeemmap op een ander volume te selecteren.

nu wil ik dus os9 installeren, maar dat gaan weer niet :cry:

ff off topic Eigenlijk zou het mogelijk moeten zijn dat mensen die een 9.0 installatieschijf in hun bezit hebben deze kunnen omruilen voor een 9.2 installatieschijf

Standaard staat er os 9 op een G5, Lijkt me dat het dus op je instalatieschijf die je bij je computer kreeg (wacht ik kijk gelijk even...) Ja staat een 'Installeer programma's en classicsupport' installer op.

[quote:c76b41de56="Daan Muller"]Standaard staat er os 9 op een G5, Lijkt me dat het dus op je instalatieschijf die je bij je computer kreeg (wacht ik kijk gelijk even...) Ja staat een 'Installeer programma's en classicsupport' installer op.[/quote:c76b41de56]

ff kijken hoor 8)

juuuuuust het is gelukt!!!

bedankt!