OS clonen?? of opnieuw installeren??

ik wil mij OS van de ene HD naar de andere hebben,.. is het aan te bevelen om carboncopycloner te gebruiken of kan ik beter opnieuw installeren?

HS-L

Dat hangt er vanaf of je allerlei dingen in het verleden hebt geïnstalleerd en later weer (deels) verwijdert. Ik houd erg van schone installaties, dat is het meest betrouwbare, mits nadien gecontroleerd en gerepareerd met goeie reparatieprogramma's. Mijn mening... :wink:

zeker juist JeePee, het gevoel alleen al van met een nagelnieuw OS te beginnen is voor mij al reden genoeg voor een format bij een nieuwe update... :finderoud:

allee, grote update dan (zoals 10.2)

ok heb mijn systeem zojuist gecloned,..

staat nu op een HD met meer cache,…
en hij voelt veel soepeler aan,…

het systeem draait zonder problemen en voelt ook als nieuw… :smiley:

HS-L

[i:9c7e2a1c9b]update: heb eerst ook format zeros gedaan,… dus de schijf was echt helemaal schoon,…[/i:9c7e2a1c9b]

[quote:f7247e53e5="HS-L"]carboncopycloner te gebruiken of kan ik beter opnieuw installeren? HS-L[/quote:f7247e53e5]

Voordeel van CCC tov nieuwe installatie is besparing van bijzonder veel tijd van zoeken naar registratienummer etc etc. Kan in een half uur tijd de harddisk weer in de staat hebben van een maand geleden. Fantastisch heb echter wel gemerkt dat CCC niet volledig slim is. Bij overhevelen naar een andere partitie zijn er applicaties die ook letterlijk dezelfde voorkeuren gebruiken. Heeft dan soms tot gevolg dat er naar de oude partitie wordt gedownload en niet naar mijn nieuwe desktop. De applicatie “weet” nog niet dat ze op een andere partitie staan.

Als Backup en restore voor de opstartpartitie is CCC fantastisch. Vergelijkbaar met Norton Ghost voor onze windhoos kennisen.

[quote:c48413b43a="Pjotr"]Bij overhevelen naar een andere partitie zijn er applicaties die ook letterlijk dezelfde voorkeuren gebruiken. Heeft dan soms tot gevolg dat er naar de oude partitie wordt gedownload en niet naar mijn nieuwe desktop. De applicatie "weet" nog niet dat ze op een andere partitie staan.[/quote:c48413b43a]

mhmm,… oude HD ligt nu in de kast… :slight_smile:
maar de nieuwe HD/partitie heeft dezelfde naam als de oude…
dus ik verwacht geen problemen…