OS DVD te kopieëren?

Ik hoorde vandaag van een collega dat hij het huidige OS samen met een vriend had gekocht en dat hij een kopie van de installatie CD/DVD had gemaakt en daarvan heeft gewerkt?

Kan dit verhaal kloppen?

Dit zou dan betekenen dat je met meerder 1 OS koopt en die installeert op meerder computers?

Graag hoor ik jullie expertise.

je kan elke dvd kopieren, dus ook een met een OS erop.

en als je met meerdere 1 os wilt gebruiken, hoef je helemaal niet die dvd te kopieren, gewoon omstebeurt gebruiken, al ben je dan wel illegaal bezig!

En serials dan? Of doet Microsoft dat alleen :wink:

Ik heb geen serial bij m'n Panther... Dus volgens mij niet nee...

[quote:2ab8b6d11c="Jrn"]En serials dan? Of doet Microsoft dat alleen :wink:[/quote:2ab8b6d11c] Op een OS staan toch geen serials?

Wat dat betreft zu het mij niet verbazen als je tegenwoordig moet registreren om dit illegale gebeuren tegen te gaan , net als met de ipod shuffle daarmee moest het ook volgens mij.

[quote:ad84c0c971="djdata"] ipod shuffle[/quote:ad84c0c971]

denk dat je iWork bedoelt :slight_smile:

de panther cd's kun je net zovaak gebruiken als je wil, geen serials of iets, alleen ben je wel stout bezig, want je mag per setje maar 1 keer installeren

[quote:32599ff9f7="Hobbes"][quote:32599ff9f7="Jrn"]En serials dan? Of doet Microsoft dat alleen :wink:[/quote:32599ff9f7] Op een OS staan toch geen serials?[/quote:32599ff9f7]Jep bij XP kan je zelfs maar een x aantal keer activeren ( is verplicht na een schone install ) daarna mag je de key niet meer gebruiken, dag geld...

@Tijn , nee hoor ook misschien dan, maar de shuffle moest je ook registreren.

Bij Windows wordt je doodgegooid met de serials. Probeer hem maar eens weer te vinden als je na een jaar een herinstalatie probeert uit te voeren, los van het Big Bill is Watching you.

[quote:789d53e350="ric@MacOSX"]Bij Windows wordt je doodgegooid met de serials. Probeer hem maar eens weer te vinden als je na een jaar een herinstalatie probeert uit te voeren, los van het Big Bill is Watching you.[/quote:789d53e350]

Daarom ben ik ook naar Mac overgestapt, gewoon de vrijheid om te doen met je OS wat je wilt en zo vaak te installeren als je wilt… Heerlijk :smiley:

Het leuke van OS is dat je nooit of nimmer geen serials nodig hebt. Zelf heb ik ook van alle OS'e kopies liggen van 9 en X, terwijl ik ook de orginelen in huis heb liggen. Je kan dus heel goed die duplicaten gebruiken om je Mac te installeren met je gecopieerde OS. Wel ben ik van mening dat als we ook daad werkelijk allemaal het OS aanschaffen, een bijdrage leveren aan het mooie systeem. Zelf heb ik nooit zo'n moeite om cd's of dvd's te kopieeren, maar ik vind wel dat wel, als we iets koesteren ook onze bijdragen aan moeten leveren.

Koop lekker beide het OS :wink: zodat je het OS ook financieel steund :lol: niet dat jou bijdragen het verschil zou maken…maar als we er allemaal zo over dachten :?

Greetz Macian

Mac OS X Server heeft wel degelijk een serial nodig, en de duurdere programma's van Apple ook. Het is dus een kwestie van tijd en groeiend marktaandeel van Apple voordat op het gewone OS ook een serial komt.

[quote:8eb8169668="djdata"]@Tijn , nee hoor ook misschien dan maar de shuffle moets je ook registreren[/quote:8eb8169668] Je moet niks met die Shuffle, en zeker niet registreren. Mag wel natuurlijk...

Ik meende anders niet verder te kunnen komen met installeren, maar ik probeerde het ook eerst onder xp , misschien dat dat nog verschil maakt dan, en anders was ik wellicht niet goed wakker toen ik de shuffle aansloot ;-) .

Kan ik tiger gewoon kopieren met toast ? Ik ben van plan om met een aantal vrienden het studenten family pack te kopen voor 99e. Alleen we willen allemaal een eigen kopie hebben. kan ik het zo kopieren of moet ik dan allemaal hacks omzeilen ?

[quote:06f6006391="YoYelloW"]de panther cd's kun je net zovaak gebruiken als je wil, geen serials of iets, alleen ben je wel stout bezig, want je mag per setje maar 1 keer installeren[/quote:06f6006391]

is dat ook zo voor iWork en voor het Office-pakket?

plato

Het copieren van een OS CD of DVD is niet hetzelfde als het maken van een duplicaat van een normale DVD of CD. Op de install DVD/CD van Mac OSX staat een bestandje dat ervoor zorgt dat je kan opstarten van het zilveren schijfje om zo het OS te installeren. Dit bestandje is beveiligd tegen kopieren. Wanneer dit bestandje niet correct wordt overgenomen zul je onmogelijk van de schijf kunnen opstarten.

Ik denk datj e het gewoon eens moet proberen. Echter hou er wel rekening mee dat het niet zal gaan en dat je de originele DVD moet rouleren in de vriendenkring als je een familypack neemt.

Joah maar je kunt natuurlijk ook even zoeken op een torrent, en gewoon een mac os x versie downloaden, en die vervolgens sturen. Je bent zowiezo illegaal bezig dus waarom zou je het dan niet makkelijk doen? Of je pakt je huidige dvd en maakt er een iso van, en die brand je vervolgens weer op een dvd. Heel simpel maar wel illegaal.

Bij windows XP heb je per se en code nodig om hem te installeren, wat bij mac os x niet het geval is.