OS X 10.0.3 - updaten??

Hallo, ik ben nieuw hier en heb een paar vraagjes.

Heb vorig jaar een Ibook gekocht en ben nu pas goed met OS X aan de gang gegaan voor zover dat ging. Kan ik OS X 10.0.3 in 1 x updaten naar 10.1.5 ?? of moet ik hiertussen eerst nog een andere update doen en waar haal ik die dan vandaan??

Toen ik voor het eerst op het internet ging haalde hij gelijk een update 10.0.4 op en een update voor Internet Explorer.
Is het aan te raden deze dan gelijk te installeren? Ik heb dat toen geannuleerd en kan ze nu ook niet vinden (ben nog niet zo handig met Sherlock), weten jullie waar die dingen staan, Itunes 3 heb ik nl. daarna zelf gedownload en die zie ik wel op mn desktop staan.

Verdwijnen er instellingen ofzo als je je OS X update?? Zoals je internet-instellingen ofzo?

Alvast bedankt voor jullie reactie, gr. Blup!

[quote:post_uid0="blupp"]Hallo, ik ben nieuw hier en heb een paar vraagjes.

Heb vorig jaar een Ibook gekocht en ben nu pas goed met OS X aan de gang gegaan voor zover dat ging. Kan ik OS X 10.0.3 in 1 x updaten naar 10.1.5 ?? of moet ik hiertussen eerst nog een andere update doen en waar haal ik die dan vandaan??

Toen ik voor het eerst op het internet ging haalde hij gelijk een update 10.0.4 op en een update voor Internet Explorer.
Is het aan te raden deze dan gelijk te installeren? Ik heb dat toen geannuleerd en kan ze nu ook niet vinden (ben nog niet zo handig met Sherlock), weten jullie waar die dingen staan, Itunes 3 heb ik nl. daarna zelf gedownload en die zie ik wel op mn desktop staan.

Verdwijnen er instellingen ofzo als je je OS X update?? Zoals je internet-instellingen ofzo?

Alvast bedankt voor jullie reactie, gr. Blup![/quote:post_uid0]
Hallo

Leuk nog een onervaren maccer aan te treffen hier ben ik zelf ook.

Volgens mij, moet je eerst de tuusenliggende update's draaien, en dan pas 10.1.5. als laatste. (weet het niet helemaal zeker) maar kwaad kan het nietr als je alle voorliggende update's draait.

Waar je de update's kan vinden is via apple's downloads-site kijk

hier maar,
je kunt daar zelf ff kijken welke ze allemaal hebben, en wat jij niet hebt.
(via de zoekfunctie desnoods)

Je internet explorer kun je ook via Mactopia
De nieuwste versie staat erbij is 5.2.1

Je kunt je downloads ook vinden via Versiontracker
Je kunt hiervandaan zo zoeken naar de updates die je wilt, bijv, OS X 10.1.3, geef dit in bij de zoekopdracht, en het wordt voor je gezocht.
Zodra het er staat, staat er bij hier downloaden, dan kun je het zo ophalen.

Veel suc6 ermee

een mede onervaren maccer, mijn appeltje

Hoi, dank je; maar moet ik dan eerst 10.0.4 ophalen en dan 10.1 en dan 10.1.5

vergeet ik er nu een geen een ???

sorry, maar moet nog veel leren
gr blup

[quote:post_uid0="blupp"]Hoi, dank je; maar moet ik dan eerst 10.0.4 ophalen en dan 10.1 en dan 10.1.5

vergeet ik er nu een geen een ???

sorry, maar moet nog veel leren
gr blup[/quote:post_uid0]
Dag dag…

stop… voorzichtig…

Je kunt het beste in de systeemvoorkeuren kijken en dan programmatuurupdate klikken… als het goed ik gaat ie [de Mac] zelf opzoek naar de eerstvolgende update etc…

Dit moet nl in een goede volgorde gebeuren met de security-up-dates etc… als je er per ongeluk eentje vergeet of overslaat gaat het mis…

dus misschien moet je het een paar keer doen, totdat ie niet mee kan updaten…

succes… Ik weet niet of je trouwens de 10.1 ook kan downloaden… kijk maar hoever je komt… bij chipmunk hebben ze de 10.1 update voor 3 euro op een CD…

mk

hoi dankje ga ik vanavond allemaal proberen

gr blup

[quote:post_uid0="blupp"]hoi dankje ga ik vanavond allemaal proberen

gr blup[/quote:post_uid0]
hoop ik wel voor je dat je mxstream of kabel hebt, anders kost het een paar centen extra…

nou ja, als je er maar komt…

ss6  mk

Oh wat had ik een plezier van mijn eigenhandig gedownloade en gebackupte (?) updates..na crash begonnen met 10.0.3 (G4 systeem cd)...upgrade 10.1 (systeemcd geleverd bij laatste Quicksilver G4) en toen...hup naar de backupschijf (10.1.1 t/m 10.1.5 incl. enkele security updates). Dus tip van de dag: Niet downloaden met systeem update maar handmatig (kan je ze dus bewaren en op elk gewenst moment installeren) :p

Maar dan is het wel handig om de juiste volgorde te weten... Als je die weet, dan is er geen probleem.... En wat dan nog trouwens... inloggen met 10.1 en dan wederom de updater van mac draaien....

maar ja, ieder zijn eigen dingen…

De update cd naar 10.1 kon je bij een apple-dealer halen. Deze kun je niet downloaden. Je kunt beter een paar dagen wachten en dan gelijk naar Jaguar overstappen

ja, ik heb de machouse gebeld en die sturen me gratis 10.1 op dus dat is geregeld; daarna kan ik 10.1.5 combo (of zoiets) gaan downloaden en installeren zei ze

allemaal bedankt voor reactie!

Denk niet dat die combo gaat werken. Na installatie van 10.1 is de security update 10-19-01 aan de beurt dan de Installer Update (nov 2001) dan 10.1.2, 10.1.3, 10.1.4 en uiteindelijk 10.1.5...phew...tegen de tijd dat je die allemaal heb...is Jaguar uit....sterkte...

Zo erg is het net niet. Met de 10.1.5 Combo kun je vanaf 10.1.3 direct naar 10.1.5. Wel heb je nog de security update 07-18-02 nodig.

van 10.1 naar 10.1.5 is toch echt nog wel een paar stappen hoor. gewoon software updater meermaals laten lopen, gaat je toch wel een half uurtje duren voor alle updates geinstalleerd zijn. En let op na de eerste update is je  mac dus niet helemaal upgedate hoor. als je nog eens op software updater klikt ga je zien dat er weer updates voorhanden zijn en zo verder.

En veel naar dit forum komen en vragen stellen zal je ook wel van pas komen, want volgens mij loopt iTunes3 niet op 10.0.3 wel op 10.1.5 natuuurlijk

[quote:post_uid0="Gijs"]Zo erg is het net niet. Met de 10.1.5 Combo kun je vanaf 10.1.3 direct naar 10.1.5. Wel heb je nog de security update 07-18-02 nodig.[/quote:post_uid0] Ik heb mijn Mac geupdated van 10.1.3 naar 10.1.4 en toen naar 10.1.5. Is die Security dan niet geupdate? En waarvoor zou je deze nodig hebben?[i:post_uid0]off topic, een beetje[/i:post_uid0]

MacAttack, ja Itunes3 heb ik bewaard voor als ik zometeen 10.1.5 heb. Fijne abond allemaal ajuusssss

Ik heb nu ook 10.0.3 op mijn imac draaien. Maar nu heb ik voor mijn wireless usb adapter minstens 10.1 nodig. Maar om deze updates te downloaden heb ik weer internet nodig wat dus nog niet kan werken.

Zij die updates ook gewoon los te downloaden ergens, ik kan het niet vinden.

Ben btw nieuw met mac :smiley:

Zoek anders eens met behulp van het programma LimeWire.