OS X 10.2.5 herinstalleren vanop cd. Wat is de beste manier

Hello,

Ik moet alles terug installeren want de boel ging hier totaal plat. Wat doe ik het best. De OSX 10.2 cd installeren met de optie dat er een oude systeemmap kopie op de HD komt te staan of de optie van erase alles en herinstalleer alles?

Ik heb alles op Backup op een externe FW Lacie.

Ligt er helemaal aan hoeveel en wat je op je schijf hebt staan. Een volledig frisse installatie is nooit weg, maar de andere optie is ook het proberen waard.

Ik zelf geef de voorkeur aan een volledig frisse installatie, want ik heb een keer gehad dat de boel niet meer goed functioneerde en ik een archiveer deed en daarna draaide de boel op zich wel weer, maar niet alles deed het…
Aangezien je toch een volledige backup hebt, zou ik een volledige frisse installatie doen, dan weet je zeker dat alles straks weer helemaal goed draait! Het is wel wat meer werk, maar dan heb je ook wat! Na de installatie een programma als DiskWarrior draaien en af en toe herhalen houdt de boel fris en goed draaiende.

Ik zou bovendien Journaling aanzetten, dat vergroot de kans aanzienlijk dat je na een crash weer gewoon kunt opstarten en de boel nog steeds goed functioneert! In de nieuwe MacFan kun dit ook lezen! Echt een aanrader! 8)