OS X 10.2 = OS X 10.2

Zijn er verschillende versies van OS X 10.2? Ik ben bezig mijn iBook te installeren en heb besloten dit maar te doen met de originele OS X 10.2 CD's die ik netjes heb aangeschaft voor mijn iMac omdat ik de Software Restore CD's van de iBook niet aan de praat krijg. Nu zit ik echter met een klein kl**** schermpje van 640*480, kon ik niet aan het eind van de installatie registreren en is het hele systeem vreselijk traag alsof OS X zijn weg niet weet te vinden. :evil:

Uiteindelijk heb ik dus maar de “iBook Install Disc” erin gemikt die ik ook nog tegen kwam in mijn bakje en die lijkt wel lekker te gaan (heb sowieso al een 1024*768 scherm bij het installeren).

Zijn er dus verschillende versies voor een iMac en een iBook?

Er zijn geen verschillende versies van OS 10.2!!! De restore cd's die zijn WEL voor een bepaalde Mac gemaakt!!! Ik heb mijn OS X cd's gebruikt om 10.2 te installeren op mijn iBook en op de iMac van mijn zus. Geen probleem.

Dan snap ik nog steeds niet dat ik met de originele OS X 10.2 CD's niet mijn resolutie van mijn iBook op 1024*768 kon zetten bij het installeren en ook niet achteraf. Maar goed, ik heb het inmiddels dus gedaan via de CD's die bij de iBook zaten. Ik kwam er naderhand pas achter dat ik bij de iBook 3 "Software Restore" EN 2 "Mac OS X" CD's had gekregen. :)

Dat klopt. Ik heb ook 3 restore cd's (met OS X en OS 9 erop) en 2 OS 10.2 cd's (een met OS X en de andere met de drivers en programma's zoals iTunes, iPhoto etc.). De restore cd's heb ik nooit gebruikt. Heb na mijn aankoop van mijn iBook eerst alles gewist en daarna (toen) 10.1.4 erop gezet. En later 10.2 gekocht en erop gezet.

Ik kan niet goed volgen, stel ik heb een iBook met 9.2 en ik wil Jaguar installeren. Dan is er toch maar één doos in de winkel voor handen.

Ja, dat klopt, en dan heb je volgens mij pech als je zelf al niet een CD van OS 9 hebt, want volgens mij zit die niet meer bij Jaguar, zoals die wel bij de CD's zit die je bij je nieuwe Mac krijgt.

Ik had dus met de OS X 10.2 CD’s uit de “retail doos” ook mooi geen “classic” meer, maar wel met de OS X CD’s die bij de iBook zaten. Kortom, 't is een rommeltje, maar het werkt tenminste en dat is nog altijd beter dan de Micro$oft methode; 1 duidelijke CD die het sowieso niet doet. :wink:

Maar ik bedoel er is toch geen Jaguar voor iBook of iMac of G4?

Juist, de cd's die je in de Winkel koopt van 10.2 zijn geschikt voor elke Mac. iBook, iMac, eMac, PowerMac en PowerBook (wel aan de eisen voldoen die Apple stelt).

En de CeeDee die je bij je computer krijgt is die dan geschikt voor een andere computer? Ik bedoel natuurlijk in het puur hypothetische geval dat ik de CeeDee van mijn huisgenoot, die net een nieuwe G4 dinges heeft besteld, in mijn LCD iMac stop.... Of kan ik dat maar beter niet doen. Geen gezeur over dat mag niet aub; Ik ben student en hij geeft toch €8000 uit in de apple store.

Volgens mij geen probleem, heb laatst de X10.2 cds van mn iBook op een powerbook G3 gebruikt.

Dat mag helemaal niet, stout kaboutertje, zomaar software gebruiken op een andere computer. En 8000 euro uitgeven is al helemaal crimineel, zelfs voor een Mac...Dat is vast een 1 picohertz triple processor dual screen over the top tweaked high performance 640 PK injectie Powerbook. Knap hoor! :innocent: :sealed:

ik heb het meegemaakt en idd als je een computer aanschaft dan zijn er blijkbaar verschillende versies van os X. toen ik mijn iMac kochte waren de cd's van de eMac bijgeleverd en de software restore ging niet en de os 9.2 kon ik ook niet installeren... nuja ben naar de winkel moeten gaan en het was allemaal opgelost :-)

Het is gelukt hoor...

Je hoeft niet eens aan de systeemeisn van Appl te voldoen, ik heb zelfs op de originele iMac (inderdaad 233 mHz) :D jaguar draaiend, voldoenbde geheugen en het werkt nog prettig ook.

eerst ahd ik er slechts 96mb ram in zitten ,dat bleek een tikkel te weinig