OS X 10.4.2 opnieuw instaleren

hallo allemaal,

ik ga OS X 10.4.2 opnieuw op mn iMac zetten, om te kijken of ik een aantal problemen daarmee kan verhelpen. ik heb een paar vragen:

• Hoe kan ik alles veilig bewaren zonder dat ook maar iets gewist wordt?(een back-up dus)
  • Hoe moet ik het opnieuw instaleren vanaf de cd?

allemaal bedankt, mymac (Norman)

Welke problemen heb je, misschien is die herinstallatie helemaal niet nodig.

Herinstallatie is wel degelijk het allerlaatste redmiddel, Bij windows doet het wonderen, bij een Mac hoeft het vaak niet.

Dus wat wjgmspeedy zegt probeer eens je problemen te omschrijven. Hier op het forum is een reuze hoeveelheid kennis .

Zowiezo ook als je een goed draaiend systeem hebt is zéér raadzaam een backup te hebben.

Mijn tip:

Wanneer je opnieuw wilt installeren wegens een wat trage computer, dan hoef je niet opnieuw te installeren.
Ik heb laatst een nieuwe useraccount aangemaakt en daarna alles uit mijn oude thuismap verplaatst.

Veel sneller en als nieuw!

Maar misschien wil je wel herinstalleren om een andere reden.

succes in ieder geval

@crispijn: Dat vind ik nou eens een praktische oplossing; Goeie tip! :D

mijn tijd, bluetooth, airport, taal en toetsenbord weergave is onaanklikbaar in de menubalk bovenin... van alles geprobeerd: - eerst simpel door gewoon in systeemvoorkeuren het opnieuw aan te klikken: werkte niet. - vervolgens opnieuw opgestart om te kijken of dat helpt: werkte niet. - naar apple care gebeld waar ik met een beetje doordrammen nog geholpen werd want de 90 dagen waren al om. van alles geprobeerd onder leiding van die man en hij gaf als tip omdat we er niet uit kwamen OS 10.4.2 opnieuw te instaleren en vervolgens weer te updaten naar 10.4.4. - iTunes werkt nu niet meer naar behoren en verschillende iPods zijn niet meer zichtbaar, allemaal met de nieuwste update erop. een mini of video, het maakt niet uit...

graag advies of ik die her-instalatie dan wel zal doen of niet!

groeten, norman (mymac)

Je kunt de voorkeuren van je menubalk eens weggooien: com.apple.systemuiserver.plist en daarna uit- en inloggen. Je weet nooit hoe een koe een haas vangt. En anders herinstalleren. Is op zich niets tegen, is alleen wat werk.

Ik zit met hetzelfde in m'n maag, echter ligt de oorzaak bij mijzelf ditmaal. Op een of andere reden, vraag er maar niet naar, heb ik heel wat programma's verwijderd uit m'n programma map. Zo ook de map met hulpprogramma's.

En tja, hoe zek ik dat terug, ze staan zover ik weet niet even op de DVD van tiger, dus denk ik aan een herinstallatie. Echter wat gebeurt er dan met de bibliotheken en settings die ik nu heb? Vult een herinstallatie het systeem aan met alles wat miste of richt ie de hele HD opneiuw in?

Wederom een klusje voor Pacifist www.charlessoft.com

Ik zou niet weten hoe dat zou helpen, kun je wat specifieker zijn?

Met Pacifist kun je in packages kijken, en daar delen apart uit installeren. Dus je opent de essentials.pkg van de DVD met Pacifist, dan kun je de programma's die je verwijdert hebt apart installeren.

Aha, dat klinkt inderdaad als een oplossing.

maar dat is mijn probleem dus totaal niet, ik heb niets verwijderd en het is gwoon zoek allemaal, ook de spotlight knop is er btw niet meer.

wat ik nu dus wil weten is hoe ik een goede backup kan maken zodat ik toch gewoon kan herinstaleren… het is voor mij het makkelijkste denk ik.

Dus je wilt weten hoe je een goede backup maakt? Ik zou zeggen: verplaats of kopieer de bestanden die je wlit bewaren naar een ander opslagmedium en zet ze na herinstallatie weer terug. Of is dit te kort door de bocht?