OS X 10.4.4 update: Backup doet ut niet meer?

Net geupgrade op een schone installatie. Ik maak wekelijks 3 soorten backups: .mac iDisk via Backup Externe HD via Backup

Tja, zeg niet dat ik niet paranoide ben;-)

Alleen: Geen van de drie krijg ik meer aan de praat via Backup…! Al mijn meeltjes! Met reg codes van gekochte software enz…
Wat nu?
Iets bekend?
Hoe is dat met jullie?
Backup lijkt vast te lopen op het kopieeren. Heel raar.

Dit soort vragen komen steevast terug na elke update.

Een update betekend een verandering in het systeem. Aangezien de software die je gebruikt niet op de hoogte is van de wijzigingen, werken ze niet meer. Wachten dus op een update.

Ik hoop het! :-)

[quote:64295ace3f="unSOUND"]Dit soort vragen komen steevast terug na elke update.

Een update betekend een verandering in het systeem. Aangezien de software die je gebruikt niet op de hoogte is van de wijzigingen, werken ze niet meer. Wachten dus op een update.[/quote:64295ace3f]

Huh? Een systeem update uitbrengen zonder er voor te zorgen dat je eigen backup software in orde is? Lijkt me niet helemaal de juiste volgorde.

Ik heb voor de zekerheid nog even op m’n iDisk gekeken de laatste versie van Backup is nog steeds 3.0.1.

Overigens kan ik het probleem van Geitekaas niet bevestigen want ik ben nog niet over op 10.4.4.

Ik bedoelde dus: wachten op een update van het programma "Backup", omdat het nu nog niet op de hoogte is van de veranderingen in OS X.

Ik begrijp wat je bedoelt.

Maar mocht een ingrijpende verandering in het besturingssysteem (als gevolg van een systeem update) er voor zorgen dat de vorige versie van Backup niet meer werkt, dan had Apple TEGELIJKERTIJD met de systeem update een update van Backup beschikbaar moeten stellen. Dat kan en mag je niet afdoen met “wachten op een update van het programma Backup”.

Overigens heb ik even snel gezocht op internet, maar nergens wordt een probleem met Backup genoemd. Misschien heeft Geitekaas wel een probleem dat niks met 10.4.4 heeft te maken. Permissies herstellen?

Bij mij heeft BackUp gewoon de voorkeuren overgenomen van 10.4.3, geen enkel probleem dus. Ik denk dat je het ergens anders moet zoeken Geitekaas, helaas weet ik niet waar.

Bij mij ook geen problemen. Backup (3.0.1) draait alle dagelijkse en wekelijkse backups naar .Mac, iDisk en externe hardeschijven. Update naar 10.4.4 heeft daarin niets veranderd. Succes.

Tja ik heb helemaal nergens last van. Heb OSX opnieuw geinstalleerd gelijk updates gedaan en alles werkt perfect.

Nou bij mij werkt Backup ook niet volledig:een reguliere backup naar mijn iDisk werkt niet. Doe ik een proefje met een nieuw backup plan naar bijvoorbeeld externe harde schijf, dan geen probleem. Ik ga verder zoeken! (10.4.4, iMac G5 1,8 Ghz) Ik heb (natuurlijk!) eerst braaf alle permissies hersteld. Maar er is toch iets nit helemaal in de haak...

Zelfde probleem hier. :(

Ik herroep mijn klacht over de invloed van 10.4.4 op Backup: er bleek iets met mijn instellingen geheel uit de haak te zijn (ik had een migratie uitgevoerd vanaf mijn iBookje, en diens instellingen blokkeerden een normale communicatie met iDisk ... eh... ben ik nog helder?), en nu die hersteld zijn, loopt alles weer gesmeerd. Sorry voor de anderen bij wie het (nog?) niet goed loopt, maar ik heb geen twijfels meer over de comptabiliteit van progjes en 10.4.4 :)