OS X 10.4 installeren, foutmelding huh?

Hallo allen!

Bij mijn vriendin haar powerbook G4 zat destijd mac os x 10.3 en een 10.4 tiger upgrade dvd. Er staat dus nu 10.4 Tiger op. Nu staat ze op het punt om de powerbook te verkopen en wil ze deze natuurlijk schoon opleveren. Dus helemaal opnieuw installeren.

Ah, niet zo moeilijk dacht ik! Ik duw de 10.3 cd er in, druk het knopje van de installatie in en hij start opnieuw op. Normaal ga je dan naar een installatie, maar nee! ik krijg opeens een ernstige foutmelding , iets van dat ik een verkeerd platform heb. Met als laatste regel staat er: ‘We’re hangin in here.’
Ik moet de powerknop even indrukken en dan valt 'ie uit.

Hoe kan dit? Kan ik niet van 10.4 naar 10.3 installeren? Ik kan namelijk niet van een 10.4 upgrade CD een schone lei maken. :cry: Help?

Edit: het is geen 10.3 maar 10.4! Ik heb cd’s van 10.4.

Je moet natuurlijk wel opstarten van cd als je de os x cd instopt.

C indrukken en je zou in het installatiemenu moeten komen.

Gaat het niet automatisch dan? *is een noob* Klopt de foutcode?

Dat gaat niet automatisch neen. In principe moet je het zien als een opstartschijf, standaard is dat dus de bootdisk. Als je C indrukt, gaat hij de cdrom als startup disk gebruiken.

Wat wel normaal zo is, is dat als je de panther cd instopt terwijl os x draait, je dan mbv die cd kan herstarten en hij dan al automatisch de opstartschijf aanpast (zonder C te moeten drukken).

Die foutmelding is trouwens niet iets wat hoort…

Bedankt voor je hulp! Ik ga het maar eens proberen, ben benieuwd of het gaat lukken. Gelukkig heb ik m'n ibook bij me mocht ik hulp nodig hebben :D Wat een geweldig handig forum toch dit..

Oh no. Hij blijf dezelfde fout aangeven :( Can't find driver for this device. Terwijl dit de OS X cd's zijn die er bij horen. Ik heb C meerder keren ingedrukt bij het opstarten. Het werkt niet zoals het hoort. Help deel 2 :oops:

Check es of die cd's van Tiger niet toevallig die van een Intel machine zijn ? De foutmelding duidt daar namelijk wel op. Je hebt specifiek de 10.4 cd's voor PPC nodig..

Lees openingsbericht...PowerBook met 10.3 en upgrade DVD Tiger.. Nou kan ik het volledig mis hebben maar waarom zou je die PB niet afleveren met een clean 10.4 systeem? Als je nl je systeem wil downgraden (wat jij wilt) moet je volgens mij eerst de HD wissen. EEn ouder systeem eroverheen zetten wordt niet gepikt. Ik zou dus de Tiger DVD proberen...opstarten met C ingedrukt...Schijfhulpprogramma openen, schijf wissen en Clean 10.4 install...

Ooooooh dit is fraai inderdaad! Ze hebben i.p.v. 10.4 power pc, 10.4 intel bij de doos ingestopt. Ik ben vanmiddag maar even naar de Apple Store waar ik het heb gekocht. Dit is echt vaag man....

:o Schiet mij nu maar lek...wat voor intel in de doos? 10.4 DVD voor intel? Ik snap er niets meer van. Bij een PowerBook (Of is het stiekum een MacBook?) zit toch ook standaard je systeem? Of was dat 10.3? graag ff duidelijkheid want er zijn dus meer wegen die naar Installatie leiden... :lol: