OS X.2.8 Updaten met Panther

[quote:d0195f82f8="macpro"]Als die andere CD's gewoon op je bureaublad verschijnen niet. En disk 3 heb je in principe niet nodig. Een standaard installatie heeft alleen CD 1 en 2 nodig.[/quote:d0195f82f8]

Disk 3 kun je WEL nodig hebben
Hierop staan xtra printerdivers, dus als in eerste instantie je printer niet werkt… dan grijp je naar Disk 3

Toch heb ik cd1 zo gebrand als dat jij gezegd hebt. Maar bij mij werkte het niet. Misschien dat ik met toast 6 werk?

Kan inderdaad aan Toast 6 liggen Ik heb Toast 6 ook maar als ik bootables moet branden gebruik ik Toast 5.1.3 Als ik ergens niet zeker van ben gebruik ik CD-RW's De hele Panther versie staat op CD-RW's en werken alle drie

Kl*te voor je maar probeer Toast 5.13 nog ffffffffff

Succes

Ik heb hem reeds gebrand met diskcopy :-)

thnx anyway for the tip.
Ik denk zo maar dat ik eerst ga slapen, ik ben vet moe.

Welterusten, laat morgen wel mijn bevindingen weten.

Sinds ik 7B85 heb geinstalleerd werkt Safari niet meer. Heb alle relevante files zoals preferences, quicktime prefs, caches, cookie cache etc en safari weggegooit en opnieuw safari geinstalleerd maar Safari blijft quitten bij start. Heb op een andere partitie 10.2.6 geinstalleerd om Safari v 1.0 te kunnen installeren, en daarna gekopieerd naar Panther. Dit werkt, maar Het het blijft versie 1.0 natuurlijk. De panther versie 1.1 van Safari werkt gewoon niet bij mij. Iemand enig idee wat er loos is?

heb je panther en jaguar saampjes op je computer? In dat geval werken sommige programma's niet omdat het os in de war raakt van al die versies. Schijnt trouwens opgelost te zijn in os 10.2.8.

[quote:8f87723b8b="gretver"]heb je panther en jaguar saampjes op je computer? In dat geval werken sommige programma's niet omdat het os in de war raakt van al die versies.[/quote:8f87723b8b]

Is dat zo? Ik gebruik ook Jaguar en Panther tegelijk en moet zeggen dat ik er nog geen enkel probleem mee heb, sterker nog, het werkt perfect samen. Ik heb mijn homefolder in een aparte partitie gezet en laat zowel Jaguar als Panther daar naar verwijzen en als ik in de één iets installeer (zet dus ook de software in //home/apllications) dan is dat ook meteen beschikbaar in beide versies. Idem met mijn Dock, dat is altijd in Jaguar en Panther hezelfde, ook de preferences worden onderling overgenomen. Kortom, gaat PRIMA samen hier.

[quote:1ec1fa3972="iRuben"][quote:1ec1fa3972="Ganymedus"]...Ik heb gewoon de dmg geopent en daarna naar toast gesleept en gebrand als een data cd[/quote:1ec1fa3972]

En DAAR ging het mis. :stuck_out_tongue: Niet met Toast fikken, maar met de OS X “Disk Copy”… werkt prima (als de image goed is).[/quote:1ec1fa3972]

je kan ook met toast fikken hoor,…

ik heb al mijn panther beta’s met toast gefikt,…
maar je moet zorgen dat je de image niet mount…
maar als discimage branden…

als de image goed gemaakt is… (dmv asarte disc copy: die alleen track1 van de disc 1 op 1 kopiert… en niet allerlei rare dingen erbij zet!) kan je toast gewoon gebruiken!

[quote:3457954e75]Is dat zo? Ik gebruik ook Jaguar en Panther tegelijk en moet zeggen dat ik er nog geen enkel probleem mee heb, sterker nog, het werkt perfect samen.[/quote:3457954e75]

ik zeg niet datg het nodzakelijkerwijs zo is, maar dat het voor kan komen. Bij mij werkte bijvoorbeeld de installer niet meer. (alles opnieuw prebinden kan ook helpen)

Ik heb nog niet zo veel ervaring met MacOSX.2 en vraag me af wat beter is als je nu X.2.8. hebt en Panther wil installeren. Er is hier al veel besproken, maar in mijn situatie is het niet geheel duidelijk.

1- Kun je Panther als het ware over 10.2.8 heen installeren, zonder dat je instellingen veranderen en documenten verdwijnen? - oops ik heb het antwoord al op de Apple site gevonden. Het is mogelijk.

2 - Maar, is het beter om 10.2.8 deïnstalleren (hoe dat ook moet), en dan Panther installeren?

Alvast dank voor de hulp. Ben wel overtuigd dat ik vroeg of laat Panther zal nemen, maar of dat morgen al is weet ik nog niet. Ik heb nog niet eens alle mogelijkheden van 10.2 gebruikt.

Ik heb over 10.2.8 heen geinstalleerd en nu is m'n Dock verdwenen, als ik op de A-toets druk krijg ik het volume venster in beeld, en appeltje-tab werkt ook niet meer. Iemand een suggestie want dit is behoorlijk balen!!

Permissies repareren met disk utility (sorry engels OS) Oh en transparent Dock werkt niet in Panther voor degene die het gebruiken.

Ja, goed idee Meltdown; m'n A heb nu weer terug nadat ik herstel volumebevoegdheden heb gedraaid. M'n Dock is inderdaad transparant, maar hoe zet ik dat uit, want die is nog steeds verdwenen. Tijdens het opstarten is ie wel in beeld, daarna begint ie te knipperen, en daarna is ie volledig verdwenen

hoe heb je 'm transparant gemaakt? Met een programma of in de terminal? Mischien moet je de dock preferences user/library/Preferences/com.apple.dock.plist weggooien en herstarten. Of een nieuwe gebruiker aanmaken om te kijken of daar het dock wel werkt. Als dit zo is zit het ergens in jouw gebruiker library.

niuwe ape manager installen.. :D en nieuwe cleardock.. dan doet hij het waarschijnlijk weer!

Als ik op een andere gebruiker inlog is m'n dock weer terug, dus het zit ergens in m'n library. Dock.plist weggooien helpt niet, samenstelling van dock is wel veranderd, dat zie ik tijdens het opstarten. Nieuwe Ape-Manager en Clear Dock geinstalleerd, heb daar transparatie op 0% gezet maar het helpt niets. Nog een ander idee?

panther=clean install>anders een soort kernel panic look alike start up scherm....safe boot(shift) biedt dan wel uitkomst....maar da's niet mijn stofje

Tja, da's ook zeker niet mijn stofje, kun je die panther=clean install zonder gevaar doen?

[quote:e3fe2ec3a8="eurofighter2"]Ik heb nog niet zo veel ervaring met MacOSX.2 en vraag me af wat beter is als je nu X.2.8. hebt en Panther wil installeren. Er is hier al veel besproken, maar in mijn situatie is het niet geheel duidelijk. 1- Kun je Panther als het ware over 10.2.8 heen installeren, zonder dat je instellingen veranderen en documenten verdwijnen? - oops ik heb het antwoord al op de Apple site gevonden. Het is mogelijk. 2 - Maar, is het beter om 10.2.8 deïnstalleren (hoe dat ook moet), en dan Panther installeren? Alvast dank voor de hulp. Ben wel overtuigd dat ik vroeg of laat Panther zal nemen, maar of dat morgen al is weet ik nog niet. Ik heb nog niet eens alle mogelijkheden van 10.2 gebruikt.[/quote:e3fe2ec3a8]

Ik heb HIER een artikel geschreven over het installeren van Panther (voor beginners). Lees het eens door. Misschien dat de Upgrade (variant 1) de beste voor je is.

Ben er eindelijk uit! Probleem zat 'em in een appje ASM. (Application Switcher Manager). Dit verzorgt een rolmenu'tje in de taakbalk met daarin alle actieve applicaties, a la Classic. Naast dat de Dock niet werkte deed ook Exposé het niet. Wat een geweldig mooie functie is dat overigens!