OS X crash - gebroken icoon systeemmap

:( Vanuit OS 9 wil ik via het regelpaneel 'opstartschijf' opstarten onder OS X. Na de herstart verschijnt een icoon van een gebroken systeemmap op m'n scherm. de computer staat dan vast. doe ik iets verkeerd? Ik heb OS 9.2.2 direct met OS X geinstalleerd, het heeft zeker twee weken goed gewerkt. Enkele dagen geleden heb ik OS X ge-upgrade naar 10.1.5. Had ik de harde schijf bij de eerste installatie in een partitie moeten verdelen? Dat hoeft toch niet? ...en ben ik nu genoodzaakt alles weer opnieuw te installeren?!?! ???

Je kunt proberen om OS X te repareren met een disk-utility, maar gebruik hiervoor Norton Utilities niet; Alsoft DiskWarrior is een veel beter en betrouwbaarder alternatief. (OS X en Norton is een no-no; levert vaak meer problemen op dan het oplost)

Werkt OS X daarna nog niet, dan zit je 10 tegen een aan een herinstallatie vast.
Wis je hele schijf, en maak dan toch maar partities aan;
een voor OS 9 en een voor OS X. Gaat er dan weer iets mis met OS X (niet denkbeeldig…) dan hoef je alleen X opnieuw te installeren, en kun je OS 9 laten staan.
Zie ook de OS X-draad over backuppen, daar heb ik een tip gezet over backuppen van X-gegevens zodat je wer snel aan de gang gaan.

je moet je harde schijf gewoon herpatitioneren in twee partities simpel je kan Os 10 en Os 9 niet instaleren op een en dezelfde partiitie dit noemen wij gewoon dom dit staat duidelijk ook in de hanleiding RTFM

RTFM??!! Waarom installeert Apple dan zelf OS9 en OSX op dezelfde partitie!!?? :angry:

Handleiding??? Ik lees geen handleidingen. Ik heb immers een mac!

[quote:post_uid0="ringenoldus"]je moet je harde schijf gewoon herpatitioneren in twee partities simpel je kan Os 10 en Os 9 niet instaleren op een en dezelfde partiitie dit noemen wij gewoon dom dit staat duidelijk ook in de hanleiding RTFM[/quote:post_uid0]

Onzin; OS 9 en OS X kunnen prima binnen 1 partitie staan, voorwaarde is dat je de juiste volgorde van installeren aanhoudt. Eerst OS 9 dan OS X.
Twee OS-partities is aan te raden, maar niet noodzakelijk.