OS X DVD speler app gebruiken zonder optische drive?

Voor het afspelen van een VIDEO_TS kopie van een DVD voeg ik meestal eerst alle losse .vob bestanden samen via de Terminal en bekijk het uiteindelijke resultaat dan gewoon in Plex of VLC. Maar soms vind ik het handiger de complete structuur en mogelijkheden van het menu's te behouden en gebruik(te) ik de OS X DVD speler App, bijvoorbeeld voor een video-cursus of andere DVD met veel losse hoofdstukken die ik liever niet zomaar plompverloren aan elkaar wil plakken.

Maar gisteren kwam ik er dus achter dat deze speler het niet meer doet wanneer je niet daadwerkelijk een optische drive hebt. Ik heb die van mij onlangs vervangen door een HDCaddy. Ik heb wel een externe DVD speler/brander waarmee de DVD app ook prima werkt, maar ik vind het een beetje doelloos om telkens de externe drive erbij te moeten pakken en aansluiten om een bestand te bekijken dat lokaal op de harddisk staat.

Kortom; [b]is er een patch, terminal commando of ander truukje om de OS X DVD speler app te kunnen gebruiken zonder dat deze daadwerkelijk een optische drive ziet?[/b]

[img]/uploads/community/1d1ae0c0b13404317abbfab90a4006fde1fe93db_9971.png[/img]

Het lijkt er op dat het op App-niveau hardcoded ingebouwd zit. De enige hack was om naast interne ODD's ook nog externe te ondersteunen:

http://mymacbookmini.blogspot.nl/2009/03/use-dvdplayer-without-internal-dvd.html

Het is echter geen optie om hem op 'none' te zetten. Helaas!

Ha, goed opgemerkt. Nooit geweten. Ik heb de DVD speler er ook uitgegooid, en inderdaad, werkt niet meer.
Maar je kunt m op VLC of MPlayer slepen, die doen het nog wel.

Bedankt voor de reacties. Ik wil de DVD player vooral gebruiken voor de menu-structuur, wat soms toch handiger is dan alle betreffende VOB files achter elkaar afspelen in VLC. Kwam er eigenlijk gisteren pas achter na het willen afspelen van een DVD rip van "How Music Works" dat de DVD speler niet meer werkt. Programma's als VLC kunnen wel het menu afspelen als filmpje, maar het functioneert verder niet.

Maar tegelijkertijd realiseer ik me ook dat dit voor het eerst is sinds een paar maanden dat ik merk dat de DVD speler het niet meer doet en wil er ook niet teveel tijd aan verspillen, dus ik knikker 'm maar gewoon helemaal uit OS X en blijf gewoon lekker rommelen met bestaande toepassingen. ;-)